BEOGRAD – Većina ljudi u Srbiji ne zna kako funkcioniše sistem merenja prosečne brzine i naplate kazni na autoputu.
Mnogi, zapravo, misle da, ako na papriću nije odštampana prosečna brzina, to znači ili da sistem ne radi ili da prekoračenja nije ni bilo. Upravo je to najveća zabluda naših vozača.
– Nije propisano da na isečku piše koja je prosečna brzina kojom ste vozili na auto-putu već dobijate samo isečak o plaćanju putarine na naplatnoj rampi – izjavio je za “Blic” Boban Milinković policijski savetnik i zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije.
Kako objašnjava, isečak sa podacima o prosečnoj brzini se štampa samo kada policija vrši kontrolu na naplatnoj stanici.
– Dakle, ako se pojavi vozilo koje je prekoračilo brzinu, na naplatnoj stanici na kojoj dežura policajac uključi se ta opcija, bude odštampan isečak, policajac zaustavlja vozača i uzima dokumenta – objašnajva on.
Kada policajac nije na naplatnoj rampi, objašnjava policijski službenik, isečci se ne štampaju već se podaci prikupljaju naknadno.
Kazne do 170km/h. Za više sledi prijava sudu!
U zavisnosti od brzine koju je prekoračio, vozaču će biti napisan prekršajni nalog ili prekršajna prijava, objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
– Ako je vozač prekoračio brzinu, ali ne više od 170 km na sat dobija prekršajni nalog, a za 171 i više sledi prijava sudu – kaže Okanović.
Jedna od dilema koju je doneo novi zakon, bila je i ko će platiti kaznu ukoliko je u vozilu bilo više osoba, te se ne može utvrditi da li su se u toku vožnje menjali.
– Ako policajac nije na naplatnoj rampi, najpre na kućnu adresu vlasnika vozila stiže upit ko je u momentu prolaska naplatne rampe, kada je merena brzina, upravljao vozilom. Po dobijanju informacije, a u zavisnosti od brzine koja je prekoračena, osobi koja je vozila stići će prekršajni nalog ili prekršajna prijava – objašnjava Damir Okanović.