BEOGRAD – Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Tatjana Matić apelovala je danas na roditelje povodom nove internet igrice “Momo” da obrate pažnju na ponašanje svoje dece i navela da do sada nema prijavljenih slučajeva te igrice u Srbiji.
Matić je kazala da je upoznata sa slučajem nove igrice “Momo” zbog koje je, prema navodima medija, nekoliko dece u svetu izvršilo samoubistvo.
“Nema dokaza da je ova, kao ni prethodna igrica ‘Plavi kit’ zaista dovela do samoubistva. Svakako to izaziva kod dece strhove i može imati psihološke posledice po njihovo zdravlje”, kazala je Matić.
Ona je dodala da roditelji moraju više kontrolisati decu i pratiti da li se njihovo ponašanje menja.
“Ta igrica je zapravo vid komunikacije koji se deci nudi putem različitih Jutjub kanala i influensera koje oni prate. Postoji jedan broj na (aplikaciji) Vats ap, deca se pozivaju da pozovu taj koji ima sliku zastrašujuće lutke koja kod dece izaziva strahove i frustracije”, rekla je Matić za Radio-televiziju Srbije.
Igrica “Momo” prijavljena je u Argentini, Meksiku, Francuskoj i Nemačkoj.
Podsetila je da je Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na interntu do sada održao više od 207 prezentacija i edukacija u 41 gradu u Srbiji. U edukacijama je učestvovalo 69 osnovnih škola, više od 7.000 dece i 3.500 roditelja.
Ona je upozorila da je veliki problem što u Srbiji 80 odsto stanovnika koristi internet, a 49 odsto su digitalno nepismeni.
Od juna radna grupa je započela izradu Strategije digitalnih veština za period od 2019. do 2023. godine.
“Cilj strategije je unapredjenje digitalne pismenosti i digitalnih kompetencija, odnosno što veća upotreba savremenih tehnologija na adekvatan način u svakodnevnom životu”, objasnila je Matić.
Beta