BEOGRAD – Tatjana Marković Topalović, nastavnica fizike u srednjoj školi Dr Andra Jovanović u Šapcu, Dragan Kuveljić, učitelj u osnovnoj školi M. Stiković u Prijepolju i

Katarina Veljković, nastavnica računarstva i informatike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji naši su kandidati za titulu najboljeg nastavnika sveta.

O tome je odlučio žiri nacionalnog takmičenja, a Udruzenje “Živojin Mišić” proglasilo je pobednike kojiće se boriti za titulu najboljeg na svetu u okviru projekta “National Teaćer Prize” koji je deo projekta “Global Teaćer Prize”, a koji organizuje Varkey Fondacija.

Varkey Fondacija osnovana je 2010. godine, sa uverenjem da je nastavnička profesija ključna za globalnu budućnost, a Udruženje “Živojin Mišić” je partner fondacije od prošle godine.

Projekat “Najbolji edukatori Srbije” postao je tako predkvalifikaciono takmičenje za “National Teaćer Prize”, a u Udruženju “Živojin MIšić” kažu da im je cilj da od već nagrađenih Najboljih edukatora Srbije izaberu one koji će nas predstavljati u svetu.

“Kroz ovaj projekat želimo još jednom da pohvalimo, nagradimo i ohrabrimo izuzetne nastavnike u Srbiji i damo im mogućnost da se nađu na jednom od najvećih svetskih takmičenja u sferi obrazovanja”, kažu u Udruženju “Živojin MIšić”.

U žiruju su ove godine bili Branislav Ranđelović, v. d. direktora Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Dragica Pavlović Babić, koordinatorka PISA istraživanja u Srbiji, Dušan Basalo, partner u konsultantskoj kompaniji “Atria Group”, Ivana Cenerić, koordinator istraživanja u Centru za obrazovne politike, Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije, Srđan Verbić, bivši ministar prosvete i Vigor Majić, direktor istraživačke stanice Petnica.

A kriterijumi koje su kandidati mortali da ispune, a koje propisuje prganizator Teaćer Prize-a za ovu godinu, bili su – upotreba efektivnih nastavnih praksi koje utiču na kvalitet obrazovanja na globalnom nivou, upotreba inovativnog nastavnog programa koji je inspirisan metodama koje rešavaju nove izazove u budućnosti, lična postignuća, uticaj na zajednicu, razvijanje učenika kao građanina sveta, prepoznavanje njihovog rada od strane zajednice.