BEOGRAD – Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović očekuje da u narednom periodu bude potpisan Memorandum o saradnji sa američkom kompanijom “Behtel”, koja je zainteresovana za izgradnju Moravskog koridora, odnosno auto-puta Pojate – Preljina.
Na infrastrukturnim projektima u Srbiji prisutne su i Svetska banka i Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj, a kao izvođači angažovane su kineske, azerbejdžanske i evropske kompanije, a uskoro ćemo možda imati i američke izvođače, kaže Mihajlović za Radio Beograd.
“Svaki put je politički projekat i svaki put koji gradimo Srbiji povećava političku, ekonomsku i infrastrukturnu stabilnost. Zato ne odustajem od auto-puteva i regionalnih auto-puteva jer su oni važni za stabilnost jedne zemlje”, rekla je Mihajlovićeva.
Ministarka je ukazala takođe da je važan rezultat posete srpske delegacije Kini, prethodne sedmice, i potvrda opredeljenja Kine da ulaže ne samo u infrastrukturu, nego i u industriju.
“Ugovori između Srbije i Kine više nisu samo iz oblasti infrastrukture, tu je i rešavanje pitanja RTB Bor, izgradnja industrijske zone u Borči, koji će biti najveća slobodna zona u čitavom regionu. Kad se tri milijarde dolara ugovora, memoranduma i protokola koje smo potpisali doda na postojećih gotovo 6,5 milijardi dolara investicija u infrastrukturi i Železari Smederevo dolazimo do iznosa od oko 10 milijardi dolara kineskih investicija u Srbiji”, rekla je ona.
Mihajlović, inače i predsedavajuća srpskog dela Mešovite komisije za trgovinu i ekonomsku saradnju između Kine i Srbije, je dodala da je među potpisanim ugovorima i finansijski ugovor za izgradnju deonice Obilaznice oko Beograda od Ostružnice do Bubanj potoka, koja će biti završena za dve i po godine, kao i da očekuje da u narednih dvadesetak dana bude potpisan i finansijski ugovor za deonicu auto-puta koji će povezati Srbiju i Crnu Goru, od Preljine do Požege.
Kao prioritete ministarstva u oblasti infrastrukture, ona je navela izgradnju brze pruge Beograd – Budimpešta i rekonstrukciju ostalih deonica na železničkom Koridoru 10.
“Prva deonica buduće brze pruge, od Beograda do Stare Pazove trebalo bi da bude završena za dve godine, a za našto više od dve godine i deonica do Stare Pazove do Novog Sada. To znači da će se od Beograda do Novog Sada stizati za 25 minuta”, navela je ministarka i dodala da se trenutno sa kineskom stranom pregovara i o potpisivanju finansijskog ugovora za deonicu od Novog Sada do Subotice, vrednu blizu milijardu evra.
Ona je rekla i da bi za tri do tri i po godine trebalo da bude kompletno modernizovan železnički koridor 10 od severa do juga.
“Nedavno smo za prugu Beograd-Niš u Sofiji potpisali memorandum sa kineskom kompanijom CRBC o izradi dokumentacije i rekonstrukciji. Njihove tehničke ekipe su već u Beogradu, zajedno sa našim inženjerima rade na projektno-tehničkoj dokumentaciji, a sledeće godine bi mogli da počnu radovi. Najmanje tri godine je potrebno da se rekonstruiše pruga od Beograda do Niša za brzine do 160 kilometara na sat“, rekla je Mihajlovićeva
Podsetila je takođe da je već počela realizacija projekta rekonstrukcije i modernizacije pruge Niš-Dimitrovgrad, za koju je potpisan ugovor vredan 268 miliona evra.