BEOGRAD – Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) apelovali su danas na privredna društva i preduzetnike da se ne oglašavaju u medijima koji kontinuirano krše novinarski kodeks i da tako pokažu društvenu odgovornost.
“Privredni subjekti moraju da budu svesni da oglašavanjem u medijima koji svakodnevno šire lažne vesti, nacionalnu i drugu mržnju, ‘spinuju’, vode neljudske kampanje protiv onih koji misle drugačije i svakodnevno na različite načine neprimerenim sadržajima skandalizuju javnost – potpomažu ne samo urušavanje novinarstva kao profesije nego i duboku, dalekosežnu kontaminaciju društva i potpuno moralno rasulo”, navodi se u saopštenju.
Po njihovom mišljenju, privrednici bi time što ne saradjuju sa “onima koji gaze sopstvenu profesiju i elementarne civilizacijske norme” pokazali da im je stalno do društva u kojem posluju.
Upozorili su da je u Srbiji “dramtično povećan broj kršenja Kodeksa novinara Srbije.
“U periodu od marta do novembra 2017. godine, u dnevnim novinama je čak 5.292 puta prekršen kodeks, a u prekršajima ubedljivo prednjače Srpski telegraf, Alo, Kurir i Informer. Prema izveštaju za onlajn medija, najveći broj prekršaja beleže portali Espreso, Srbija danas i Telegraf”, naveli su iz udruženja.
Dodali su da bi mnoge televizijske stanice “odavno izgubile dozvolu za emitovanje da Regulatorno telo za elektronske medije rade svoj posao, ali sasvim je sigurno da Pink predstavlja dramatičan primer kršenja i zakona i novinarskog kodeksa”.
Prema podacima NUNS-a i NDNV-a postoji pravilo da su mediji koji najviše krše etičke i profesionalne norme upravo oni koji su bliski vlasti i koji se dobrim delom finansiraju iz budžeta.
“Konstatujemo takodje da se situacija sa nacionalnog nivoa uveliko preselila i na lokalni i regionalni nivo”, navodi se u saopštenju.
Beta