FRANKFURT – Nemački proizvođač automobila Folksvagen prilagodiće svoje tri fabrike u Nemačkoj za proizvodnju električnih automobila, čime će povećati proizvodnja automobila s “nultom emisijom izduvnih gasova” pred nošenje strožih evropskih standarda.

Kompanija čije je sedište u Volfsburgu je u sredu objavila da će početi proizvodnju električnih automobila u svojim pogonima u Emdenu i Hanoveru 2022. godine, dok je ranije tome namenjena i fabrika u Cvikauu.

U Cvikauu je 1904. godine osnovana firma “Horh” od koje je 1909. nastala kompanija “Audi”, a 1932. “Auto Union” za koji su trkačke automobile projektovali Ferdinand Porše i Robert Eberan fon Eberhorst. Posle Drugog svetskog rata Cvikau je, kao i čitav istočni deo Nemačke, dospeo u sovjetski blok, i tu se proizvodio mali automobil s dvocilindričnim dvotaktnim motorom “trabant”, prvi u svetu s plastičnom karoserijom – simbol Nemačke Demokratske Republike. Po ponovnom ujedinjenju Nemačke, fabriku je kupio “Folkswagen” koji tu proizvodi motore i menjače.

Direktor personala Folksvagena Gunar Kilian je rekao da će radnici u proizvodnji elekičnih automobila dobiti garanciju za rad do 2028. godine, ali će kompanija raditi na smanjivanju broja radnih mesta “na društveno odgovoran način”, jer je za električna vozila potrebno manje proizvodnih koraka.

Analitičari kažu da će proizvođačima automobila biti potrebni dodatni modeli električnih automobila da bi od 2021. godine mogli da ispune nova pravila Evropske unije o smanjenju zagadjivanja vazduha.

Folksvagen i ostali proizvođači automobila su se godinama oslanjali pre svega na dizel-modele koji troše manje goriva, te inovca, nego vozila s benzinskim motorima, ali dizel zagadjuje više.

Međutim, prodaja dizel-vozila u Evropi opada od kada je Folksvagen uhvaćen sa softverom za prevaru na testovima izduvnih gasova, te je platio više od 28 milijardi evra novčanih kazni i obeštećenja.

Kasnije ispitivanje dizel tehnologije pokazalo je da su vozila je drugih proizvođača automobila takodje zagadjivala više nego što se pokazalo na testovima. EU je uvela 1. septembra nove procedure za testiranje za namenjene merenju izduvnih gasova u redovnim uslovima vožnje.

Kako se prodaja dizel-automobila smanjuje, proizvođači se okreću električnim vozilima da bi zadovoljili nove limite, iako se kupci sporo opredeljuju za te nove automobila zbog njihove znatno više cene i nedostatka pogodnih mesta za dopunjavanje baterija.

Električni automobili, s baterijama, prošle godine su sa svega 0,6 odsto učestvovali u broju ukupno prodatih automobila u EU.


Beta-AP /Foto:volkswagen promo