Vozače će na autoputu Beograd – Niš na proleće snimati 56 kamera na 14 lokacija u oba smera, i to na deonicama od svega šest do 32 kilometra, piše „Blic“.

To znači da će saobraćajna policija moći još detaljnije da beleži i kažnjava prekoračenja dozvoljene prosečne brzine od 130 kilometara na sat.

Kada budu postavljene kamere duž autoputa Beograd-Niš, postojaće opasnost da vozači koji na različitim deonicama prekorače dozvoljenu srednju brzinu budu sankcionisani sa više kazni.

„Recimo, ako vozač koji ide od Beograda do Niša prvo prekorači srednju brzinu na deonici od Smedereva do Velike Plane, a onda i od Jagodine do Paraćina, to znači da je napravio dva prekršaja i dobiće na kućnu adresu dve kazne. To je isto kao kad prođe prilikom jedne vožnje na dva crvena svetla“, objašnjavaju u saobraćajnoj policiji i dodaju da mesečno prosečnu brzinu prekorači oko 30.000 vozača, od kojih između 7.000 i 8.000 sa domaćim tablicama.

Ako vozač prekorači brzinu u rasponu od 81 do 100 kilometara preti mu novčana kazna od 100.000 dinara ili kazna zatvora od 15 do 60 dana i 14 negativnih poena, kao i oduzimanje dozvole na period od 8 do 12 meseci.

Za prekoračenje veće od 100 kilometara, nema novčane, već samo zatvorske kazne u trajanju od 30 do 60 dana, 15 negativnih poena i oduzimanje dozvole na period od 9 do 12 meseci.

Najmanja kazna je za one koji prekorače brzinu do 20 kilometara, i iznosi 3.000 dinara. Prekoračenje do 30 kilometara „košta“ 5.000 dinara, a ko vozi 40 kilometara iznad dozvoljene brzine platiće 10.000 dinara.

Za prekoračenje od 41 do 60 kilometara nema zatvorske, već samo novčane kazne, od 10.000 do 20.000 dinara, 3 negativna poena i oduzimanje dozvole na period od jednog do 12 meseci. Prekoračenje u rasponu od 61 do 80 kilometara kažnjava se novčano od 20 do 40 hiljada dinara ili vozač može služiti zatvorsku kaznu u trajanju od jednog do 30 dana. Biće mu oduzeto 3 poena, a dozvola na period od 3 do 12 meseci.

Pored već postojećeg video-nadzora na naplatnim rampama na koridoru 10, „Putevi Srbije“ će uskoro raspisati konkurs za pilot-projekat nadogradnje postojećeg naplatnog sistema na autoputu Beograd–Niš.

Ovaj projekat predviđa postavljanje kamera i na deonicama duž kojih nema odmarališta i benzinskih pumpi pa vozači koji u proseku voze brže od dozvoljenih 130 na sat neće moći da izbegnu kaznu osim ako ne prave pauze u zaustavnoj traci.

Rukovodilac ovog projekta Darko Savić iz „Puteva Srbije“ otkrio je za „Blic“ na kojim će sve lokacijama biti postavljen video-nadzor.

„Imaćemo ukupno 56 kamera na 14 takozvanih portala ili nosača u oba smera. Na svakom portalu imaćemo po dve kamere koje će snimati saobraćaj u sve tri trake. Recimo, u smeru Beograd-Niš kamere će biti ispred naplatne stanice Beograd u Vrčinu, zatim nakon 10 kilometara ispred naplatne stanice Mali Požarevac, pa posle sedam kilometara ispred Umčara i tako na još 11 lokacija“, objašnjava Savić.

Kako je dodao, vozači između Umčara i Vodnja vozači nemaju nijedno odmaralište niti benzinsku pumpu, pa jedino mogu da stanu u zaustavnu traku.

„Slično je između Batočine i Jagodine gde ne postoji odmaralište, iako je razmak prilično dugačak, čak 22 kilometra“, rekao je Savić.

Savić se nada da će ugovor biti potpisan do kraja godine, a ceo sistem adaptiran na proleće. Međutim, kako je rekao, „Putevi Srbije“ ne rade niti će raditi merenje prosečne brzine.

„Naš sistem ima mogućnost da izvrši proračun prosečne brzine kretanja svakog vozila na deonicama između tih 14 portala. Da li će se to koristiti u svrhu naplate kazne, to će odlučivati nadležni organi, odnosno policija“, rekao je Savić.

Kamere će, kako je naveo, sa stoprocentnom preciznošću beležiti registarske oznake svih vozila koja se kreću brzinom do 250 kilometara na sat. Savić je naglasio da kamere koje budu postavljene neće meriti trenutnu brzinu vozila. Cilj „Puteva Srbije“ je, kako kaže, povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju.