BEOGRAD – Direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević izjavila je, povodom podatka da su traktoristi izazvali oko 70 odsto saobraćajnih udesa u kojima učestvuju, da je najpresudnija tehnička ispravnost poljoprivrednih vozila koja će se proveravati jednom godišnje.

Najčešći uzroci nezgoda i nesreća su – nepažnja, neobučenost vozača i nepoznavanje propisa, učešće vozača koji je pod dejstvom alkohola, nedovoljna osvetljenost traktora.

Miloševićeva je u Jutarnjem programu RTS navela da treba insistirati na tehničkoj ispravnosti poljoprivrednih vozila.

“Ono na čemu treba insistirati je tehnička ispravnost poljoprivrednih vozila. Radi se o vozilima čija je maksimalna brzina 30 do 40 kilometara na čas, ali spadaju u vozila koja nose najveći rizik od izazivanja saobraćajnih nezgoda. Onog momenta kada ste seli za traktor, imate duplo veću verovatnoću, duplo veći rizik da ćete učestvovati u saobraćajnoj nezgodi. Čak 12 puta veći rizik da ćete učestvovati u saobraćajnoj nezgodi sa smrtnim ishodom. Sve su to stvari da koje upućuju da moramo da insistiramo na tehničkoj ispravnosti poljoprivrednih vozila”, objasnila je ona.

Direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja dodala je da će se tehnička ispravnost vozila proveravati jednom godišnje.

“Tehnička ispravnost vozila proveravaće se jednom godišnje, osim ako se ne desi neki vanredni tehnički pregled. Ljudi bi sami trebali da prate svoje vozilo, da ne dozvole da iko sedne za traktorom a da mu ne rade kočnice, svetlosna signalizacija, i naravno vozila moraju biti pravilno obeležena”, navela je Miloševićeva.

Ona je dodala da vozači moraju da shvate da je život najvažniji i da na tehnički pregled ne trebaju da gledaju kao na zakonsku obavezu.

“Ne treba da na to gledaju kao na zakonsku obavezu već nešto što njima je njima sigurnost jer će sutra svom najbližem članu porodice dati taj traktor da vozi”, kazala je Miloševićeva.

Rekla je da je u upravljanju vozilom bitno iskustvo, pogotovo u upravljanju traktorom.

“Traktor nije predvidiv, nije tako lagana mašina, ni po gabaritu, ni po načinu upravljanja, za razliku od automobila koji ipak daje neku komociju. Jako je bitno da traktor ima zaštitnu kabinu jer će upravo ona tokom prevrtanja, koje se najčešće dešava sačuvati život”, navela je direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Ona je kazala da je prosečna starost poginulog vozača u traktorskim nesrećama 57 godina.

Povodom jučerašnje tragedije, kada je 11-godišnji dečak u traktorskoj prikolici stradao kada se prevrnuo traktor u selu Dedinac kod Kuršumlije, Miloševućeva je rekla da dete do 14 godine sme da se prevozi samo u prikolici i to uz prisustvo odrasle osobe.

Tanjug