VLADIČIN HAN – Radovi na najdužem tunelu u Srbiji Manajle, u Grdeličkoj klisuri na Koridoru 10, u završnoj su fazi, a ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović očekuje da bi saobraćaj mogao da krene krajem aprila.

Ministarka je novinarima, nakon obilska kosine 2, u tunelu Manajle rekla da je autoput u Grdeličkoj klisuri u potpunosti asfatiran, da je u toku opremanje tunela, te da će biti još “kozmetičkih” radova.

Naglasila je da je bezbednost autoputa na prvom mestu, da se tačno zna kakve sve standarde, na primer, tunel Manajle mora da ispuni, te da auto-put ne može da se pusti za saobraćaj ukoliko nadzorni organi ne potvrde da je ovde sve u skladu sa evropskim standardima.

To se, dodaje, odnosi na bilo koji deo puta bilo gde, i ističe da je za institucije Srbije bezbednost na prvom mestu.

“Očekujem da krajem aprila automobili ovde krenu. Mislim da je to velika stvar za sve nas, za Srbiju, da se vidi da smo odgovorni, vredni i radni i da sada možemo da razmišljamo o nekim drugim auto-putevima koje ćemo graditi”, kaže Mihajlović.

Presrećna je što Koridor 10 u Grdeličkoj klisuri izgleda potpuno drugačije nego pre nekoliko meseci i podsetila da su praktično radovi u Grdeličkoj klisuri počeli 2014. i da to jeste najteže gradilište u Evropi.

“Drago mi je da smo ga prebrodili i pobedili”, poručila je ministarka koja je završne radove na Koridoru 11 obišla sa direktorom Sektora za izgradnju Koridra Srbije Aleksandrom Senićem i v.d. direktorom EPS-a Mioiradom Grčićem.

Navela je da je u oktobru prošle godine u Grdeličkoj klisuri bilo asfaltirano 24,6 kilometara autoputa i da je bilo nekoliko kritičnih tačaka.

“Videli ste galeriju na Kosini 2. Setite se kako je bilo, nije postojala”, kaže ministarka i navodi da će kada bude završen, biti još priča o Koridoru 10.

“Kada sam bila ovde u oktobru rekla sam da kada se završi Koridor kada bude bilo bezbedno i kada Koridori kažu ”puštamo saobraćaj”, nakon toga će početi drugi poslovi, a to znači da ćemo zaista pregledati još jedanput sve”, rekla je ministarka.

Upitana o kašnjenju radova na Koridoru 10, Mihajlović kaže da su mnogi projekti često nasleđeni, rađeni dugi iz godina, bilo je dosta problema i ima objektivnih, a možda je bilo I manje objektivih razloga za kašnjenje.

Navela je da 57 miliona vozila prošlo Koridorom 10 prošle godine, a očekuje se gotovo 60 miliona ove godine, dok ih je pre četirri godine, odnosno 2014. bilo 34 miliona.

“Verujte, ljudi ne idu kroz Srbiju zato što su ođedanput odlučili nego što vide da se završava Koridor koja je najkraća ruta praktično između Istoka i Zapada”, naglasila je Mihajlović.

Posle obilaska radova u Grdeličkoj klisuri, Mihajlović je otišla u Vranje gde se sastala sa predstavnicima Pčinjskog okruga, a zatim i sa rukovodstvom Grada Vranje.

Aleksandar Senić iz „?oridora Srbije“ rekao je da se na ?oridoru 10 kroz Grdeličku klisuru radi na samo još tri tačke – galeriji na kosini 2, kao i opremanju tunela Predejane i Manajle.

“Do kraja aprila završićemo sve građevinske radove na trasi i auto-put će biti spreman za puštanje u saobraćaj”, rekao je Senić.

V.D. direktora EPS-a Milorad Grčić rekao je da će sve trafo-stanice i rasveta na tunelima, petljama i naplatnim stanicama biti spremni za puštanje onda kada od “?oridora Srbije“ dobiju signal da je auto-put spreman za saobraćaj.

“Svi standardi za elektroinstalacije su poštovani i završni radovi teku po planu”, rekao je Grčić.

Tanjug