BEOGRAD – Na Gornjem gradu Beogradske tvrdjave danas je otvoren festival turističkih potencijala Beogradski manifest koji će trajati do 26. maja.

Turističku ponudu na toj manifestaciji predstavljaju Slovenija, Republika Srpska i Crna Gora, koja je i partner u organizaciji.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Rasim Ljajić rekao je da Beograd može da postane turistički centar od koga će krenuti sve akcije u regionu, sa ciljem da se privuče što veći broj turista.

“Srbija se raduje svakom gostu koji dodje u Crnu Goru jer kad je dobra turistička sezona i Srbija poveća izvoz za najmanje 15 odsto”, rekao je Ljajić.

Dodao je da je saradnja u turizmu zajednička šansa i za Srbiju i za Crnu Goru.

I narednih godina Srbija će Crnu Goru tretirati, kako je rekao, kao najboljeg partnera sa kojim može da postigne najviše u privlačenju prekookeanskih turista.

Ljajić je kazao da Beograd zaslužuje festival kakav je Beogradski manifest jer je motor razvoja Srbije i naveo primer da je od 2008. do 2017. Beograd zabeležio najveći rast noćenja turista, od 140 odsto, odmah posle, Londona.

Ove godine će po tom pokazatelju Beograd preteći Bukurešt, a približiti se Oslu i Varšavi, rekao je on.

Ljajić je ocenio da Begradski manifest može da postane regionalna, balkanska manifestacija jer ta vrsta turističke ponude sve više raste.

“Ako Srbija hoće da ima održivi turizam mora svake godine da nudi nove turističke sadržaje”, kazao je Ljajić.

Ambasador Crne Gore u Srbiji Branislav Mićunović rekao je da je saradnja Srbije i Crne Gore “divna i srdačna i da daje prave rezultate.”

“Osećam radost našeg prijateljstva, a odnosi naše dve zemlje blagorodni su i imaju divnu perspektivu”, rekao je Mićunović.

Direktorka Turističke orgizacije Srbije Marija Labović rekla je da turističke manifestacije dodaju novu vrednost svakoj destinaciji.

“Prošla godina bila je rekordna u turizmu i nastavićemo da ulažemo dodatne napore da rezultati budu još bolji”, rekla je Labović.

Direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović rekao je da se Beograd podigao zahvaljujući turističkim manifestacijama i da ih je prošle godine imao 650, a da će ih ove godine biti još i više, a da će se neke održavati na preuredjenim trgovima grada.

U zoni “Aduti Srbije” u okviru Beogradskog manifesta predstavljena je turistička ponuda, tradicionalne i kulturološke različitosti i lepote više od 60 opština Srbije.

Tokom tri festivalska dana najmladji će moći da uživaju u pomalo zaboravljenim igrama kao što su gadjanje konzervi, navlačenje konopca, trka puževa, trka s džakovima, izmedju dve vatre.

Zonu “Mašta može svašta” učiniće zabavnim i brojne kreativne radionice crtanja, plesa, slikanja ali i kostimirani junaci iz bajki, klovnovi, štulaši i madjioničari, dečje predstave ali i nove društveno odgovorne akcije u kojima će mali posetioci, ali i njihovi roditelji, saznati više o značaju reciklaže za očuvanje životne sredine i bezbednosti dece u saobraćaju.

Festival srednjovekovne kulture već je prepoznatljiv deo Beogradskog manifesta i svojevstan je vremeplov i dobar način da se očuva i predstavi mladim generacijama tradicija viteških vremena.

Na ovogodišnjoj turističkoj manifestaciji predstaviće se devet prestižnih festivala dokumentarnog i kratkometražnog filma – Fest, Beldoks, Zagreb film festival, Doku Fest Prizren, Bašta fest.

Festival se održava uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Grada Beograda, Turističih organizacija Srbije i Beograda kao i Privredne komore Srbije.

Radno vreme festivala je od 11 do 21 čas, a ulaz je besplatan.

Beta