PODGORICA – Danas je završeno spajanje jednog segmenta rasponske konstrukcije mosta Moračica na autoputu Bar – Boljare, dok se celokupno spajanje mosta očekuje do septembra ove godine, saopšteno je iz Ministarstva pomorstva i saobraćaja.
Očekuju da će novi rok za završetak radova, septembar 2020. godine, biti ispoštovan.
Ministar Osman Nurković sa saradnicima i predstavnicima kompanije CRBC, obišao je celu prioritetnu deonicu autoputa Bar-Boljare.
Uz zadovoljstvo obimom urađenih radova na mostovima, tunelima i otvorenoj trasi, Nurković je još jednom izrazio očekivanje da će novi rok za završetak radova, septembar 2020. godine, biti ispoštovan.
“Potrebno je razumevanje svih učesnika i pomoć izvođaču da bismo došli do završetka ovog izuzetno kompleksnog projekta. Nije samo most Moračica kompleksan za izgradnju, već bih rekao da je i na primer petlja Veruša, sa vijaduktima i prilaznim putevima i mostovima u dužini od skoro kilometar jedan od kompleksnijih segmenata”, ocenio je Nurković.
Do sada je, kako navode iz Ministarstva, na konstrukciji mostova, odnosno na pozicijama stubova i temelja završeno oko 96 odsto radova, dok je na rasponskim konstrukcijama završeno oko 54 odsto radova.
“Rasponska konstrukcija završena je u potpunosti na tri mosta: Gornje Mrke, Suvovara i Preslo, dok je pet mostova: Mištica, Uvač 1, Uvač 3, Pajkov Vir i Jabuka završeno u jednoj traci autoputa”, navodi se u saopštenju.
Na rasponskoj konstrukciji na mostu Moračica, ističu, završeno je 80 odsto radova.
“Završeno je spajanje jednog segmenta rasponske konstrukcije, dok se celokupno spajanje mosta očekuje do septembra ove godine. Od ukupno 16 tunela, probijeno je 15. Preostalo je još 20 metara u desnoj cevi tunela Mateševo. Pri kraju je i izgradnja gornjeg dela sekundarne obloge, gde je stepen završenosti 94,7 odsto”, ističu iz Ministarstva.
Obilaskom trase, kako dodaju, identifikovano je nekoliko problema sa kojim se izvođač suočava na terenu.
“Dogovoreno je da se problemi rešavaju uz uključenost svih aktera – Državne revizione komisije, upravljačke jedinice projekta Monteput, nadzorom i inženjerima kompanije CRBC”, navodi se u saopštenju.
Ministar je podsetio da se pored trase autoputa u prethodnom periodu izgradilo ukupno 65 kilometara pristupnih puteva, što je takođe jedan od benefita izgradnje autoputa.
Svi ti radovi imali su uticaja i na prirodu, zbog čega Nurković poziva sve da imaju razumevanja za eventualne uticaje, ali i podseća da izvođač mora nastojati da u meri mogućeg zaštiti životnu sredinu.
“Nakon završetka projekta, sve se mora sanirati, jer ni nama nije cilj da izgradimo jedno dobro, a uništimo prirodu, kao drugo dobro”, zaključio je Nurković, preneo je RTCG.