BEOGRAD – U Srbiji je u prvih šest meseci ove godine boravilo 1,65 miliona turista, što je za pet odstio više nego u istom periodu prethodne godine, a za šest procenata povećan je i broj ostvarenih noćenja koji je iznosio 4,53 miliona, saopštila je danas Turistička organizacija Srbije (TOS).
Domaćih turista je bilo 896.447, odnosno šest procenata više nego u periodu januar-jun 2018. godine ili 54 odsto od ukupnog broja gostiju, dok je gostiju iz inostranstva bilo 754.833, pet procenata više nego u isto vreme godinu pre.
U saopštenju se navodi da su domaći turisti ostvarili 2,84 miliona noćenja, što čini 63 odsto ukupnog broja noćenja, odnosno pet odsto više nego prošle godine, dok su inostrani gosti imali 1,69 miliona noćenja, što je sedam odsto više nego 2018. godine.
Domaći turisti u prvih šest meseci ove godine su se najviše odmarali na Zlatiboru, Kopaoniku, u Vrnjačkoj Banji i Sokobanji, Beogradu i na Tari.
Gostiju iz inostranstva najviše je bilo iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Kine, Rumunije, Hrvatske, Rusije, Nemačke, Turske i Slovenije.
Stranci su najviše boravili u Beogradu (54 odsto), Novom Sadu, na Kopaoniku, Zlatiboru, Vrnjačkoj i Sokobanji.
Dvocifren rast u broju noćenja, od 15 do 53 odsto, ostvarili su turisti iz Rusije, Nemačke, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, kao i Kine.
Prema istraživanju, koje je sproveo kineski online rezervacioni sistem Fliggy, koji je deo grupacije Alibaba, Srbija je četvrta u svetu procentualno najbrže rastuća zemlja kada su u pitanju destinacije za letnji odmor kineskih turista.
U saopštenju se ističe i da polugodišnjeg izveštaja Evropske turističke komisije (ETC) govore o tome da je Srbija ostvarila treći najveći rast u broju noćenja u Evropi.
Kako ETC navodi, napori da se Srbija približi azijskim turistima su urodili plodom.
Istaknuto je da je u maju više od 40 turističkih agencija i organizatora putovanja iz 12 azijskih zemalja, uključujući i Kinu, učestvovalo u radionici koju je TOS u saradnji sa Turkish Airlines-om organizovala sa ciljem da prikaže turističke potencijale različitih destinacija u Srbiji, odnosno ne samo Beograda.
“Ovakvi napori su već doneli značajan rast potražnje iz Kine, sa povećanjem od 55,6 odsto dolaska kineskih turista (podaci: mart 2019.) Kontinuirani napori u ovom smeru će najverovatnije doneti još veći rast”, piše u izveštaju ETC.
U saopštenju se ukazuje da u prilog tom izveštaju govore i podaci Republičkog zavoda za statistiku Srbije da je u prvoj polovini godine godine zabeležen rast dolazaka kineskih turista u Srbiju od 36 odsto, kao i broj noćenja od 53 odsto.
Beta