SURČIN – Deonica Surčin – Obrenovac biće gotova 19. decembra i autoput “Miloš Veliki” će preko Surčinske petlje biti na samo pet minuta od Koridora 10 i Beograda, izjavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevine Zorana Mihajlović.

“Danas smo odlučili da pokažemo građanima Srbije gde ćemo se uključivati na autoput Miloš Veliki i to će upravo biti ova petlja Surčin. Od 19. decembra, kako je rekao potpredsednik kineske CRBC kompanije, kada idemo na Miloš Veliki ovde ćemo se uključivati. Mi smo praktično pet minta od Koridora 10, to jest autoputa Beograd – Zagreb”, kazala je Mihajlović. Doveli smo auto-put “Miloš Veliki” na pet minuta do Beograda, naglasila je ministarka.

Mihajlović je rekla da će Srbija sa otvaranjem deonice Surčin – Obrenovac od 17,6 kilometara imati autoput u dužini od 120 kilometara do Preljine.

“Od kada je putarina pocela da se naplaćuje na autoputu Miloš Veliki, od 1. septmebra, prošlo je skoro 300.000 vozila i nije bila nijedna saobraćajna nesreća”, rekla je Mihajlović dodajući da je taj podatak juče dobila.

Kako je rekla, za naše puteve mnogo znači to što nismo imali nijednu saobraćajnu nesreću od 1. septembra.

Direktor kineske kompanije C C C C (matična firma CRBC) u Srbiji Džang Sjaojuen prethodno je rekao da će radovi biti završeni kao što su već najavili 19. decembra, a Mihajlović je kazala da nije ni sumnjala da će taj rok biti ispoštovan, kao i da se sve odvija po planiranoj dinamici.

Rekla je da je najčešće obilazila radove na novom mostu preko Save i Kolubare kod Obrenovca i istakla da je taj most već završen i da se sada postavlja asfalt.

“Ovde na deonici Surčin – Obrenovac izvođač radi ne samo u roku već i po cenama koje su govorene. Ovo je jedan od retkih projekata gde budžet nije probijen”, navela je Mihajlović.

Podsetila je da se već radi na deonici Preljina – Požega, kao i da je rok za njen završetak dve i po godine.

Auto-put je veoma važan, dodaje, za povezivanje Srbije za Crnom Gorom i BiH, rekla je Mihajlović.

Mihajlović kaže i da se priprema gradnja prve deonice autoputa “Miloš Veliki” od Novog Beograda do Surčina i da ima dosta posla, kao i da se početak radova na toj deonici očekuje krajem 2020. ili početkom 2021. godine.

Pomoćnik direktora Puteva Srbije Slavoljub Tubić je rekao da se odlično realizuje gradnja autoputa Surčin – Obrenovac i naglasio da ni za “jedan dolar” nije probijen predviđeni budžet, kao i da se radovi izvode veoma kvalitetno.

Ističe da bi gradnja deonice Surčin – Obrenovac trebalo da bude primer i za izvođenje drugih infrastrukturnih projekata u Srbiji.

Kada je reč o gradnji autoputa Surčin – Novi Beograd, on je rekao da se trenutno radi na idejnim projektima, kao i da treba uraditi eksproprijaciju zemljišta.

“To je gradska zona, što je vrlo osetljivo. Ta deonica je vrlo specifična pošto će se raditi i pešačke i biciklističke staze, strožiji su zahtevi po pitanju ekologije i slično”, rekao je Tubić.

Fizička realizacija deonice Surčin – Obrenovac je 87 odsto, a finansijska 76,37 odsto.

Deonica je podeljena na pet sektora. Pored izgradnje mosta, podrazumeva nadzvožnjak preko pruge Ostružnica – Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.

Petlja Surčn povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom odnosno sa budućim putem od Novog Beograda do Surčina, to jest od Vojvođanske ulice i Bulevara Jurija Gagarina.

Do petlje Surčin, dok se ne izgradi autoput Novi Beograd – Surčin, moći će da se dođe preko isključenja sa autoputa Beograd – Zagreb posle beogradskog aerodroma, kao i preko Banovog brda i Ostružnice preko Ostružničkog mosta.

Predviđena je projektom nova petlja Obrenovac koja će povezati novu trasu sa autoputem “Miloš Veliki”, kao i sa tarim obrenovačkim putem.

Autoput Surčin-Obrenovac omogući će spajanje autoputa “Miloš Veliki” sa Koridorom 10 preko obilaznice oko Beograda na petlji Surčin.

Radovi su počeli 5. maja 2017. godine, a ugovorom je predviđeno da cela deonica Surčin – Obrenovac bude gotova do 5. januara 2020, odnosno za 32 meseca.

Vrednost radova na deonici Surčin-Obrenovac 233,67 miliona dolara.

Investitor su Putevi Srbije, a projekat se finansira iz zajma Eksim banke Kine.

Projekat izgradnje autoputa Surčin-Obrenovac podrazumeva izgradnju četiri vozne i dve zaustavne trake, u ukupnoj širini od 29 metara.

Most na ušću Kolubare u Savu, koji gradi kineska kompanija China Communications Construction, dugačak je 1.581 metar, širine 29 metara.

Taj most je u junu ove godine spojio obalu u Boljevcima i obalu u Bariču.

Završeni su svi betonski radovi i trenutno se izvode radovi na hidroizolaciji i asfaltiranu kolovoznih traka preko mosta.

Raspon između stubova na mostu je 275 metara.

Realizacija na mostu je završena 96 odsto i kompletni radovi na mostu biće završeni do kraja oktobra.

Zajedno sa već otvorenim deonicama Obrenovac-Ub, Lajkovac-Ljig, Ub-Lajkovac i Ljig-Preljina povezaće ceo potez autoputa od Beograda do Preljine u dužini od 120 kilometara

Tanjug