BEOGRAD – Mali je broj zemalja na svetu koji ima ovoliki broj medija, dok je sa druge strane mali broj zemalja sa ovako malo novca u medijskom biznisu, rekao je danas Srđan Bogosavljević iz agencije Stratedžik marketing predstavljajući istraživanje “Medijska scena Srbije 2019”.

On je na konferenciji “Prava mera medija 2.0”, na kojoj je predstavljena trenutna medijska scena Srbije, rekao i da je broj medija u Srbiji iznad mogućnosti tržišta, ilustrujući to podatkom da je u poslednjih 20 godina njihov broj porastao na 2.357 medijskih jedinica.

Istovremeno, prihod od medijskog tržišta iznosi 440 miliona evra.

Televizija predstavlja glavni izvor informisanja građana, a online mediji postaju jednako značajan kanal komunikacije

Bogosavljević je izneo i podatak da je glavni izvor informisanja građana Srbije i dalje televizija, 82,6 odsto, zatim su to online izdanja sa 56 odsto, dok su društvene mreže na trećem mestu sa 40 odsto.

On je rekao da, prema istraživanju, pada poverenje u tradicionalne medije, a raste u onlajn i u društvene mreže, što je, pored Grčke, redak primer u Evropi.

Izabela Branković, izvršna direktorka Asocijacije medija, koja je organizator konferencije, kazala je da su na konferenciji predstavljeni i tržište Srbije, trendovi i problemi u oblasti medijskih merenja, ali i modeli koji funkcionišu u Evropi, navedeno je u saopštenju.

Na dva panela u okviru konferencije stručnjaci iz medijske sfere govorili su o stanju i perspektivama medijskih merenja kao i preporučenom modelu organizacija JIC (Joint Industry Comitee) koji predstavlja funkcionalan način saradnje tri najvažnije grupe aktera na medijskom tržištu – medijskih izdavača, agencija i oglašivača.

Kristin M. Lord, predsednica IREX-a, američke razvojne organizacije koja u Srbiji sprovodi USAID-ov projekat “Jačanje okruženja za održivost medija”, kazala je da je njihova želja da zajedno sa timom iz Srbije doprinesu promenama koje će uticati na transparentnost i odgovornost aktera na srpskoj medijskoj sceni.

“Smatramo da vesti treba da budu tačne, objektivne i omoguće da se čuju glasovi različitih pojedinaca. Ova želja je ambiciozna i ima ekonomske i političke izazove, koji su ponekad čak i neprijateljski. Međutim, verujemo da će medijski ambijent biti transparentniji ukoliko nezavisnim medijima omogućimo alate da priđu široj publici. Želimo da mediji, oglašivači i pre svega građani, osete boljitak na medijskom tržištu”, rekla je Lord.

Tanjug