BEOGRAD – Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić je danas novinarima u Beogradu kazao ;da je razlog odlaganja djačkih i omladinskih putovanja u 90 osto slučajeva to što vozači autobusa nisu imali “klasifikacione kartice” koje su potvrda da su kvalifikovani za svoj posao.

Seničić je rekao da je “rok za prihvatanje” tih kartica krajem ove godine, te “nije jasno zašto se sada kontrolišu ti vozači na ovaj način”.

“Velika većina vozača je ušla u proceduru dobijanja klasifikacionih kartica i sertifikata, a imamo i tehnički problem jer institucije koje treba da obezbede te formulare nisu u mogućnosti da odgovore u kratkom roku na zahteve koje podnose vozači”, ocenio je on.

Seničić je naglasio da postoje dva pravilnika koja nisu usaglašena: Pravilnik o organizovanom prevozu dece, s kraja prošle godine a stupio je na snagu 1. septembra ove, i Zakon o bezbednosti saobraćaja koji, kako je kazao, “napominje da će biti usvojen pravilnik o klasifikacionim karticama i sertifikatima za profesionalne vozače”.

“Pravilnik o organizovanom prevozu dece je usvojen 21. decembra prošle godine, a stupio je na snagu 29. decembra, s rokom od primene od godinu dana od dana objavljivanja”, istakao je on i dodao da to znači da vozači “klasifikacione kartice” mogu nabaviti do 29. decembra ove godine.

Seničić je kazao da su kontrole vozila “uobičajene i čak vrlo često kada su putovanja djačka i omladinska”, ali da se od 14. oktobra ove godine pri toj kontroli isključuje veliki broj autobusa “isključivo jer vozači ne poseduju ‘klasifikacione kartice’ koje su predvidjene tim pravilnikom”.

Predsednik Odbora YUTA za djački i omladinski turizam, Dragoje Zekavica, kazao je da je “usled neusaglašenosti dva pravilnika” došlo do odlaganja predvidjenih putovanja što je, kako je kazao, “podrazumevalo otkazivanje unapred zakazanih hotela, turističkih vodiča, ali i lekara koji su obavezni na djačkim i omladinskim putovanjima koja traju duže od jedan dan”.

Zekavica je kazao da je do sada otkazano oko 900 polazaka autobusa.

“Naš apel je da se jednostavno prihvate podneti zahtevi, dakle mi možemo da vozimo vozilo dok nam se ne izradi saobraćajna dozvola, kao i bez vozačke dozvole ako smo u postupku dobijanja. Vozač ima vozačku dozvolu D kategorije, nema ‘klasifikacionu karticu’, koja ne zahteva nikakvo dodatno polaganje, a ne priznaje se potvrda o podnetom zahtevu za izdavanje te kartice”, istakao je on i dodao da je nadležnom ministarstvu upućen ;apel da se to uredi.

Zekavica je kazao da se za dobijanje te kartice plaća 6.000 dinara i da se ne polaže nikakav dodatni test.

Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, “sertifikat o stručnoj kompetentnosti” potvrđuje “kvalifikaciju za prevoz tereta, odnosno putnika”, a “kvalifikaciona kartica vozača” je lični, međunarodni dokument o tome.

Beta

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here