BEOGRAD – Deset godina od uvođenja inkluzije u srpske škole, najveći napredak je postignut u obezbeđivanju besplatnih i prilagođenih udžbenika, navodi se u završnom nacrtu nacionalnog izvestaja o inkluzivnom obrazovanju u Srbiji u čije delove je Politika imala uvid.

“Značajan iskorak napravljen je u definisanju afirmativnih mera za upis u srednju školu. Na drugim nivoima obrazovanja mere podrške redovnom pohađanju ugalvnom su usmerene na učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom i najčešće ne obuhvataju druge osetljive grupe”, piše list.

Ovaj izveštaj je, kako se navodi, i oslonac za planiranje unapređenja kvaliteta obrazovanja i definisanja pojedinih strateških ciljeva do 2030. godine.

Tvorci izveštaja preporučuju da se obezbedi odgovarajući broj stručnih saradnika i pedagoških asistenata kako bi se osigurao održiv razvoj inkluzivnog obrazovanja.

Sugerišu i da se uvede obavezno i besplatno srednje obrazovanje i vaspitanje, jer bi to moglo da doprinese većem uključivanju dece iz osetljviih grupa u više nivoe od osnovnog obrazovanja.

Stručnjaci pozivaju da se pripremi dugoročna strategija transformacije škola za đake sa smetnjama u razvoju, kao i da se obezbedi veće učešće roditelja u razvoju i promovisanju inkluzivnog obrazovanja, navodi Politika.


Tanjug