BEOGRAD – Potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je danas da konačni podaci o broju dolazaka turista u Srbiju za celu 2019. ukazuju da je u turističkom smislu prošla godina bila rekordna, s najboljim rezultatima do sada.

U izjavi za Tanjug, on je naveo da je prošle godine u Srbiji boravilo 3.689.983 gosta, što predstavlja rast od 7,6 odsto, a od tog broja 1.846.551 bili su strani turisti, a 1.843.432 domaći.

“Po prvi put broj stranih gostiju premašio je domaće, pa smo tako imali za 3.119 više stranih nego domaćih turista”, dodao je Ljajić.

Pored toga, istakao je, prvi put je premašena i cifra od deset miliona noćenja, kojih je bilo ukupno 10.073.299, što je porast od 7,9 odsto u odnosu na 2018. godinu.

“Na taj način, godinu dana ranije nego što je to definisala Strategija razvoja turizma, ostvareni su rezultati koji su predviđani za 2020. godinu”, zaključio je Ljajić.

Rekordnim rezultatima u turizmu zadovoljna je i direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović jer se pokazalo da su očekivanja da će Srbija preći 10 miliona noćenja bila opravdana.

“To je za čak osam procenata više nego u 2018. a kada su u pitanju dolasci turista tu imamo povećanje od 7,6 procenata i nešto više od 3.690.000 dolazaka”, rekla je Labovićeva.

Ona je podsetila da je devizni priliv od turizma za prvih 11 meseci prošle godine iznosio milijardu i 287 miliona evra, što je povećanje od 7,8 procenata.

“Očekujemo da će kada nam stignu rezultati za decembar mesec cifra za 2019. godinu biti veća nego u 2018. godini te će i u tom smislu prošla godina biti rekordna”, rekla je direktorka TOS-a.

Rezultatima u turizmu značajno će ove godine doprineti i 42. Međunarodni sajam turizma, najveći u ovom delu Evrope, koji će biti održan od 20. do 23. februara pod sloganom “Put pod noge”.

Sa pratećim manifestacijama, 16. Međunarodnim sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, 11. Međuunarodnim sajmom vina BEOWINE i 16. Sajmom suvenira “VIDI SRBIJU” – sajam turizma objediniće i promovisati kompletnu turističko-ugostiteljsku privredu.

“Za nas je sajam jako važan jer se tu Srbija predstavlja na jednom mestu, našim građanima ali i onima koji dođu iz regiona, i tu mogu da vide ono što Srbija nudi od svojih turističkih proizvoda”, kaže Labovićeva.

Dodaje da će u jednoj od hala TOS i sve ostale lokalne turističke organizacije Srbije će biti prisutne sa svojim programima i informacijama gde je sve moguće provesti odmor u Srbiji.

“Tokom sajma turizma TOS će po šesnaesti put organizovati Sajam suvenira na kome će 30 izlagača predstaviti suvenire proizvedene u našoj zemlji “, rekla je Labovićeva.

Beogradski sajam je najavio da će na sajmu hotelsko-ugostiteljske opreme novi izlagači biti iz Italije, Hrvatske, Grčke i Srbije, a po prvi put će učestvovati i IKEA.

Na sajmu vine – BeoWine 2020 uz vina, rakije i druga piće biće predstavljen i vinski turizam a sponzor tog sajma je kompanije Coca-Cola dok je Rosa zvanična voda.