MILANO – Prodaja automobila u Evropi drastično je potonula prošlog meseca zbog rigoroznih mera ograničenja kretanja radi suzbijanja virusa Covid-19, koji je uzrokovao zatvaranje automobilskih predstavništava od polovine marta i desetkovao kupovine vozila.
Evropsko udruženje proizvođača automobila, ACEA, saopštilo je danas da su nove registracije automobila “zabeležile dramatičan pad” od 55 odsto, na 567.308 jedinica, prenosi agencija AP.
![](https://indeksonline.rs/wp-content/uploads/2022/11/e5f2e8cb-e177-4af8-a315-83437573fceb-e1668088758630.jpg)
Ovaj pad je čak gori nego tokom globalne finansijske krize 2008/09, koja je pokrenula šestogodišnji sunovrat kupovine vozila. Najveći pad tokom te krize zabeležen je u januaru 2009. godine, kada je prodaja potonula za 27 procenata.
Zbog pandemije korona virusa, potrošači širom sveta, pa i u Evropi, suočeni su sa ekonomskom neizvesnošću budući da su svedoci ogromnog pada nacionalnog bogatstva, industrijske proizvodnje i trgovine. Sve to utiče na zapošljavanje i plate, čak i ako se u većini zemalja aktiviraju programi pomoći tokom privremene nezapslenosti. Obustave proizvodnje evropskoj autoindustriji pogodile su 1,1 milion radnih mesta i smanjile proizvodnju za najmanje 1,2 miliona vozila do kraja prošlog meseca, pokazuje statistika ACEA.
Prihodi autoindustrije čine 7,0 procenata BDP-a Evropske unije.
Italija, prva zemlja u Evropi koju je pogodio korona virus, pretrpela je najgori pad prodaje automobilskog sektora od čak 85 odsto, na samo 28.326 novih registracija automobila u martu.
Potražnja je opala i u Francuskoj, za 72 posto, i Španiji, za 69 procenata.
U Nemačkoj, koja je u dužem period izbegavala uvođenje strogih ograničenja zbog pandemije, pad prodaje je bio manje ekstrema i iznosio je 38 posto.
Tokom prvog tromesečja, broj registracija putničkih automobila u Evropi bio je manji za četvrtinu.
Proizvođači vozila za masovno tržište su pretrpeli najveći udarac – prodaja Fijat Krajslera je pala za 77 posto, PSA grupa je registrovala pad od 68 odsto, a Reno 64 procenta.
Nemački Folksvagen je prošao nešto bolje sa padom od 46 post, a na račun pada prodaje rivala čak povećao svoj tržišni udeo za gotovo 5,0 procenata na 29 odsto, navodi AP.