BEOGRAD – Usluga elektronske prijave dece u predškolske ustanove – eVrtić trenutno je aktivna u više od 60 gradova i opština, saopšteno je danas iz vladine Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu.
Usluga je dostupna na Portalu eUprava svim registrovanim korisnicima Portala i prilikom korišćenja ove elektronske usluge automatski se pribavljaju neophodni podaci iz matične knjige rođenih, Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja i evidencije prebivališta, tako da roditelji ne moraju da dostavljaju ni jedan dokument prilikom upisa deteta, niti da odlaze ni na jedan šalter.
Usluga eVrtić je namenjena roditeljima koji su državljani Srbije, a pojedine predškolske ustanove pružaju ovu uslugu i u slučaju da je jedan od roditelja strani državljanin.
Za decu samohranih roditelja, decu žrtava nasilja u porodici, decu sa smetnjama u psihofizičkom razvoju ili decu iz porodica koje koriste neki oblik socijalne zaštite predškolska ustanova je u mogućnosti da prihvati prijavu elektronskim putem, ali je potrebno je da roditelji podnesu relevantnu dokumentaciju kojom dokazuje navedeni status lično u predškolsku ustanovu.
Preporuka Kancelarije za IT i eUpravu svim predškolskim ustanovama, u skladu sa trenutnom epidemiološkom situacijom, jeste da se roditeljima omogući da elektronskim putem dostave ovu dokumentaciju.
Uslugu eVrtić na Portalu eUprava je prvi omogućio grad Beograd 2016. godine.
Prošle godine eVrtić su koristili roditelji u 17 gradova i opština širom Srbije, a od ove godine sve lokalne samouprave pružaju ovu elektronsku uslugu.
U ovom trenutku usluga eVrtić je dostupna u 60 gradova i opština do 15. maja, a spisak tih opština se može naći na satju Kancelarije .
Ostali gradovi i opštine biće dostupni po definisanju datuma konkursa.