BEOGRAD – Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić rekao je da kampanja domaćeg turizma nije slučajno počela baš iz istočne Srbije, jer je to možda, kaže, najlepši deo zemlje, ali u turističkom smislu i najmanje iskorišćen.
„Ovo je destinacija koja ima najveći potencijal za razvoj, mnogi naši građani, više od 90 odsto njih ne zna kakva je ovo lepota i jedinstvo prirodnih atrakcija i kulturno-istorijskog nasleđa“, kazao je Ljajić novinarima na vidikovcu Ploče, istakavši da na lepšem mestu nije davao izjavu.
Dodao je da su lepota Dunava i najveći nacionalni park u zemlji „Đerdap“, veći nego Fruška gora, Kopaonik i Tara zajedno, dovoljan poziv, pre svega, domaćim turistima da ovaj kraj posete.
„Siguran sam da veliki broj stranih turista bolje poznaje ovu turističku destinaciju nego naši građani i prilika jeste sada da upoznaju i donje Podunavlje i sve ove opštine koje čine jedinstvenu turističku atrakciju“, istako je ministar.
Naveo je da su to opštine Veliko Gradište, Golubac, Kladovo, Majdanpek i Negotin.
On je kazao da je taj kraj jedan od prioritetnih u zemlji i zato će se se, ističe, više investirati i ulagati u njega.
Ljajić je podsetio i da se sredstvima EU u vrednosti od 15 miliona evra rade projekti za donje Podunavlje koji će omogućiti da taj kraj postane jedna od najvažnijih turističkih destinacija i atrakcija u zemlji.
Lepote istočne Srbije, od Kladova do Srebrnog jezera, prve su u nizu koje je danas Turistička organizacija Srbije (TOS) u okviru kampanje „Izaberi svoju avanturu, vidi Srbiju“ predstavila javnosti kao moguću destinaciju za odmor u zemlji ovog leta.
Krstarenje Dunavom, obilazak Trajanove table, vožnja džipovima kroz Nacionalni park „Đerdap“ do vidikovca Ploče odakle se pruža pogled na, kako meštani kažu, „najlepši deo Dunava“, nedavno rekonstruisana Golubačka tvrđava, Ramska tvrđava, Lepenski vir, ali i mnoga nacionalna jela – samo su deo ponude ovog kraja.
Direktorka TOS Marija Labović kaže da su pokrenuli kampanju namenjenu domaćim turistima kojima se pozivaju svi građani da ove godine odmor provedu u Srbiji.
„Srbija je pravi izbor za ovu godinu ne samo zbog epidemiološke situacije i korone, već zato što zaista ima dobar sadržaj i kvalitetne turističke proizvode u kojima će naši građani da uživaju“, kaže Labovićeva.
Najavljuje da će TOS u okviru kampanje „Izaberi svoju avanturu, vidi Srbiju“ u naredna dva meseca kontinuirano predstavljati različite destinacije u Srbiji kako bi pokazao građanima što više mesta.
„Zato smo krenuli u obilazak iz istočne Srbije, od Kladova prema Srebrnom jezeru, jer Dunav je naš biser, a naročito donje Podunavlje“, kaže Labovićeva i poziva građane da posete ovaj kraj jer nudi potpuno sadržajan turistički proizvod koji može da se obiđe za pet do sedam dana.