BEOGRAD – Više od polovine LBGT+ učenika izloženo je nasilju, a mesto gde se nasilje najčešće dešava je škola, pokazali su rezultati istraživanja koje su, povodom Međunarodnog dana dece žrtava nasilja, sproveli Centar za istraživanje i razvoj društva IDEAS i Gej lezbejski info centar GLIC.

U istraživanju, čiji je fokus bio na nasilju u školi, učestvovalo je 400 dece srednjoškolskog uzrasta koja su se izjasnila kao LGBT+ osobe.

Istraživanje pokazuje da učenici najčešće doživljavaju psihičko nasilje (50 odsto), fizičko nasilje (u osam odsto slučajeva), a u manjoj meri seksualno nasilje (oko dva odsto).

Prema rezultatima istraživanja, mesto gde se najčešće dešava nasilje nad LGBT+ učenicima je škola i u njoj ga je doživelo skoro 60 odsto ispitanih, dok je u školi, u blizini škole ili na putu do škole nasilje doživelo čak 70 odsto njih.

Dešava se i putem Interneta, a doživela ga je skoro polovina učenika koja je imala iskustvo nasilja.

Iako su nasilnici najčešće drugi učenici, istraživanje je pokazalo da je više od dve trećine LGBT+ učenika čulo nastavnike da negativno govore o LGBT+ osobama, dok su neki od učesnika/ca u istraživanju izjavili da su videli da su nastavnici javno omalovažavali učenika zbog seksualne orijentacije i rodnog identiteta.

Nasilje je prijavilo tek 26 odsto učenika, pri čemu polovina njih ne bi opet prijavila jer ih škola nije zaštitila.

Učenici nemaju poverenja u školu, te više od polovine ispitanih smatra da škole tolerišu nasilje i diskriminaciju prema LGBT+ učenicima.

Rezultati istraživanja ukazuju da je potrebno da nadležni preduzmu hitne mere kako bi sprečilo nasilje nad LGBT+ učenicima.

Takođe ističu da je potrebno što pre sprovesti edukacije o podizanju svesti o ravnopravnosti LGBT+ učenika i strogo sankcionisati sve slučajeve podsticanja, tolerisanja i samog nasilja.

Na ovaj način ne bi se ne samo smanjilo nasilje i diskriminacija, već i kreiralo okruženje koje uključuje decu koja su zbog stigmatizacije socijalno isključena, te ne učestvuju u diskusijama na času, često ne odlaze na ekskurzije, proslave i druga dešavanja, a ponekad i izbegavaju odlazak na nastavu, dodaju organizatori istraživanja.