Globus osiguranje

BEOGRAD – Trećina zaposlenih u IT firmama, marketinškim agencijama, malim i srednjim preduzećima želeli bi da nastave s radom van kancelarije i nakon pandemije korona virusa, otkrilo je novo istraživanje koje je sproveo Startit.

U anketi sprovedenoj preko Tvitera, 18,5 procenata ljudi su odgovorili da se osećaju usamljeno radeći od kuće jer – nedostaju im kolege.

Rezultati su potvrdili da zaposleni žele da sami izaberu lokacije za rad, a novi trend je da je 6,1 odsto anketiranih spremno da se preseli iz velikih gradiva u unutrašnjost i na selu odakle će raditi na daljinu.

Novi rezultati pokazuju da 55,7 odsto anketiranih želi da bira hoće li raditi u kancelariji ili od kuće.

Anketirani su iskustvo rada van kancelarije ocenili sa visokom ocenom 4,05, a tek svaki deveti ne želi da nastavi rad van kancelarije nakon pandemije.

Anketa je otkrila i da je i pre Covida-19 između 26 i 30 posto anketiranih bar jedan dan nedeljno u velikim gradovima radilo od kuće.

Računajući i manja mesta svih pet dana nedeljno od kuće pre Covida radilo je 12,1 odsto anketiranih, a zatim je taj broj u vreme pandemije povećan za sedam puta.

Više od polovine anketiranih odgovorilo je da je dobilo neophodnu motivaciju i podršku za rad, a da je dobilo opremu odgovorilo ih je 64,1 posto.

Rad na daljinu anketirani smatraju pre svega uštedom vremena koje provedu na putu do posla, a najveći procenat kao prednost navodi bolju koncentraciju i fokusiranost, kao i fleksibilnost.

Najveći problem s kojim su se suočili je usamljenost, a zatim to što osećaju da nemaju ograničeno radno vreme kad rade od kuće.

Utisak zaposlenih je da se količina posla koji moraju da obave od kuće nije mnogo promenila u odnosu na rad iz kancelarije – 82,3 odsto smatra da rade slično ili isto danas, kao i pre pandemije.

U Startitovoj anketi bilo je 53 odsto muškaraca, a 64 odsto anketiranih živi i radi u Beogradu.

Najviše ankretiranih, 70 odsto, između je 25 i 40 godina, dok ih u IT firmama radi 30 procenata.

indeksonline.rs/Tanjug

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here