RIM – Korovaris pogađa i tamo gde bismo mu se najmanje nadali, pa tako najnovije istraživanje kompanije “Nilsen”, globalne firme za ispitivanje javnog mnenja, pokazuje da je zbog mera ograničenja u vreme pandemije drastično opala kupovina kozmetičkih proizvoda, šminke za lice pre svega.

Kako prenosi dnevni list “Il Manifesto” kupovina karmina opala za 24 odsto na svetskom nivou, a prodaja šminke za oči je smanjena za 10 procenata.

Ova razlika, prema autoru članka, može se objasniti i činjenicom da ispod zaštitne maske karmin na usnama može prouzrokovati samo štetu, razmrlja se po licu i uprlja masku, a nakarminisana usta i onako se ne vide.

Za kozmetiku ulepšavanja najgori su, kao i za većinu nas, bili meseci totalnog karantina.

Od januara do juna ove godine prodaja ruža za usne je smanjena za celih 60 osto, a u isto vreme prodavalo se skoro 30 odsto manje šminke za oči nego u isto vreme prošle godine.

Ove podatke svetske grupe za ispitivanje javnog mnenja potvrđuje i istraživanje koje je u protekla dva meseca sprovela italijanska nacionalna asocijacija proizvodzača kozmetike. Istraživnaje, naime, ukazuje da će italijanski proizvođači kozmetičkih preparata zbog smanjenog izvoza izgubiti 15 odsto prihoda u odnosu na prošlu godinu.

Ovi procenti preračunati u evro pokazuju desetine stotina miliona gubitaka.

Jasno je, zaključuje autor članka, da ženama zatvorenim u kućama zbog karantina nije bilo važno da se, uz pomoć kozmetičkih preparata, učine sebi a i drugima lepšim.

A moguće je, zaključuje novinar, da žene koje su u vreme karantina kod kuće bile rastrzane između rada na daljinu, brige o deci i kući, jednostavno nisu imale vremena da misle i na to kako da lepše izgledaju.

indeksonline.rs/Tanjug