BEOGRAD – U 750 škola u Srbiji biće ojačani digitalni kapaciteti zahvaljujući Sporazumu o saradnji koji je danas potpisan između Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Fondacija Propulsion i Inicijativa „Digitalna Srbija“.

Sporazum je potpisan u okviru dela šireg programa „Nova pismenost“ koji se realizuje u saradnji sa Američkom agencijom za međunarodni razvoj (USAID).

Program će kroz saradnju ova tri partnera tokom 2021. godine pružiti podršku školama u osnaživanju njihove digitalne zrelosti, sprovođenju obuka nastavnika za razvoj digitalnih kompetencija i unapređenju primene digitalnih tehnologija u procesu nastave i učenja.

Planirane aktivnosti će se nasloniti na prethodno sprovedeni proces samovrednovanja kroz koji je već prošlo 750 škola iz cele Srbije, navodi se u saopštenju projekta “Nova pismenost”.

Procenu svojih digitalnih kapaciteta škole su uradile uz pomoć platforme Selfi koji se već koristi u 57 zemalja. Selfi omogućava uvid u prednosti, nedostatke i prilike za napredovanje pojedinačne škole u primeni tehnologije – od opreme kojom škola raspolaže, preko načina upotrebe tehnologije u nastavi i učenju, do samih digitalnih kompetencija učenika.

Branislav Ranđelović, v.d. direktora Zavoda naglasio je da će sve tri organizacije nastaviti da doprinose digitalnoj transformaciji sistema obrazovanja, posebno u procesu primene Selfi instrumenta kroz koji škole mogu da sagledaju svoje digitalne kapacitete, dobiju izveštaj i da, na osnovu podataka dobijenih u okviru njega, definišu digitalni segment svojih Razvojnih planova i preduzmu dalje korake ka njihovoj realizaciji.

Ranđelović je istakao da se Zavod poslednje dve godine intenzivno bavi nizom aktivnosti koje se odnose na osiguranje kvaliteta tokom primene obrazovnih tehnologija u nastavi, kao i digitalizacijom obrazovnog procesa uopšte sa posebnim focusom na digitalnoj zrelosti naših škola.

Prema rečima Darka Sokovića, partnera u organizaciji Propulsion i direktora programa „Nova pismenost“, novo doba zahteva potpuno nove pristupe i veštine.

On naglašava da digitalna pismenost više nije pitanje IT-ja i novih tehnologija, već je reč o presudnoj niti koja prožima svaki biznis, sve državne institucije, ceo sistem obrazovanja, medije i čini ih spremnim za budućnost koja je već tu, a škole su osnova ovakve filozofije budućnosti.

Potpisnik sporazuma ispred Inicijative „Digitalna Srbija“ bio je Nebojša Ðurđević, direktor ove neprofitne organizacije koja okuplja više od 30 kompanija oko strateškog cilja razvoja globalno konkurentne digitalne ekonomije u Srbiji. Govoreći o planovima za dalje unapređenje upotrebe tehnologije u obrazovnom procesu u našoj zemlji, Ðurđević je istakao važnost uključivanja svih aktera koji imaju direktan uticaj na život škole – učenika, nastavnika, direktora, roditelja, pa i šire lokalne zajednice – što ovaj program i radi.

indeksonline.rs