BEOGRAD – Memorandum o razumevanju za projekat “Beogradski metro”, koji je danas potpisala Srbija sa francuskim i kineskim partnerima, prvi je memorandum koji sveobuhvatno definiše prava i obaveze svih strana uključenih u realizaciju tog projekta, kaže ministar finansija Siniša Mali.
Odogavarajući na pitanje novinara da li je memorandum obavezujući, s obzirom da su oni potpisivani i ranije, Mali je rekao da ovaj memorandum podrazumeva da se zna ko radi elektromašinske sisteme, ko obezbeđuje kompozicije, ko radi građevinske radove.
Takođe, navodi da Ižis radi studiju izvodljivosti sa elementima glavnog projekta, a da je definisano šta radi Grad Beograd i njegove obaveze.
Naveo je da je Dragan Ðilas pred izbore 2012. potpisao memorandum sa kompanijom Ižis, a da je i Božidar Ðelić svojevremeno u ime vlade potpisao sporazum o saradnji sa Francuskom.
“Mi smo poštovali te sporazume, poštujemo taj kontinuitet. Nažalost, oni pre nas nisu uspeli da ovaj proces dovedu do ovog trenutka kada imate urađene razne studije i projekte, kada imate i izvođače radova, najeminentnije kompanije na svetu. Sa te strane nemamo nikakvu dilemu da smo napravi najbolji mogući izbor za građane Beograda i Srbije”, rekao je Mali.
Upitan koji su stručnjaci odredili da se dve linije metroa seku na Savskom trgu i zašto je to idelano mesto za ukrštanje, Mali je rekao da su to pokazale studije u vreme dok je bio gradonačelnik Beograda koje se odnose na razvoj saobraćaja i projekciju potreba za razvoj saobraćajnih kapaciteta za ceo grad Beograd.
Precizirao je da se utvrdilo da je najveće opterećenje u tom pravcu Železnik, preko Sajma ka centru grada i da su stručnjaci iz Ižisa i iz kompanije iz Londona uradili analizu koja je pokazala da je upravo taj pravac najgori ili najteži pravac kada je u pitanju broj ljudi i kada je u pitanju saobraćaj.
“To je upravo pravac od Železnika, preko centra grada, pa ka Mirijevu”, rekao je Mali.
Dodao je da je nakon toga kompanija Ižis utvrdila da sa drugom linijom napravimo krug od Mirijeva ka Zemunu, a da se trećom linijom obuhvate oni delovi grada koji nisu obuhvaćeni sa prve dve linije i koje se potpuno uklapaju u razvoj BG voza.
“Preklapamo se upravo u Savkom amfitetaru, logično rešenje, ne samo zbog Beograda na vodi, ako na to ciljate. Tu je aktivnosti i saobraćaja najveća”, rekao je Mali odgovarajući na pitanje novinara.
Naglasio je i da ekološki pristup daje mogućnost da Beograd bude savremena metropola.
“Imate ozbiljne studije koje su urađene na vreme, pre nekoliko godina, predstavili smo ih javnosti. Ozbiljno pristupamo ovom poslu. Ni na koji način ne bismo dozvolili ni sebi, a i zbog građana Srbije, da napravimo bilo kakvu grešku”, kaže Mali. Naveo je da je 2012. Srbija bila pred bankrotom i da nije bilo novca, a da je sada drugačija situacija i da su javne finansije Srbije, uprkos pandemiji korona virusa, jake, te da ima novca i želje da se konačno rešavaju višedecenijski problemi.
“Proteklih pet godina izgradili smo više od 350 kilometara novih auto-puteva, malo ko je verovao u to, gradimo Beograd na vodi. Mi ćemo apsolutno krenuti u izgradnju prve linije metroa krajem ove godine i na takav način ostvariti višedecenijski san svih nas”, rekao je Mali.
Naveo je da ne može da sakrije zadovoljstvo i ponos zbog toga što može da učestvuje u rezialciji onoga što je za njega i njegove roditelje bio samo san.
“Kada budemo zakopali ašov krajem godine i kada budemo krenuli u izgradnju, to će biti početak realizacije i nakon toga, sve ove komaonije da rade punom parom, uz našu jaku kontrolu, mi ćemo taj san ostvariti”, rekao je ministar finansija.
Indeksonline.rs