LONDON – Multinacionalna kompanija ;koja proizvodi robu široke potrošnje “Unilever” najavila je da više neće koristiti reč “normalno” za reklamiranje i na pakovanju svojih proizvoda za lepotu i ličnu negu i, kao deo svoje “politike inkluzivnosti”, zabraniće prekomerno naknadno doterivanje fotografija modela.

Ta kompanija, vlasnica marki “Dove” i “Simple”, i preparata za negu kose “TreSemme” i TIGI, rekla je da će reč “normalno” biti uklonjena s pakovanja najmanje 200 proizvoda u roku od godinu dana.

Takođe je najavila da će povećati broj reklama s fotografijama ljudi iz raznorodnih društvenih grupa i da neće “digitalno menjati oblik tela, veličinu, proporcije ili boju kože osobe u reklamama svojih proizvoda”.

Mnogi proizvodi za negu kože i kose koriste fraze “za normalnu kožu” ili “za normalnu kosu”, a “Unilever” kaže da njegovo svetsko istraživanje ukazuje da upotreba reči “normalno” kao opis “čini da se većina ljudi oseća isključeno”.

Sani Džain koja vodi “Unileverovu” diviziju za lepotu i ličnu negu, rekla je da kompanija želi da se uhvati u koštac sa “štetnim normama i stereotipima” i da oblikuje “daleko inkluzivniju definiciju lepote”.

“Znamo da uklanjanjem reči ‘normalno’ ;s naših proizvoda i ambalaže problem neće biti rešen sam od ssebe, ali to je važan korak napred”, rekla je ona.

Ta kompanija je prošle godine u Indiji naziv svoje marke za posvjetljavanje kože koji je bio “Fair and Lovely” promenila ;u “Glow an Lovely” pošto je bilo ljutitih komentara da “Unilever” podržava negativne stereotipe o tamnoputim ljudima.

indeksonline.rs/Beta/AP