“Kada vas deca vide da blejite u televizor i gledate šund sadržaj, nemojte očekivati da će vaša deca da završe na Sorboni”, rekao je muzičar Rambo Amadeus, koji je i ambasador dobre volje UNICEF-a, na jednoj tribini povodom kampanje medijske pismenosti.

“Glavni zadatak roditelja je da decu, pre svega, upoznaju sa kvalitetom – bilo kojim kvalitetom. Da pokažu deci gde se nalazi taj kvalitet, kako se prepoznaje, kako se koristi, jer dete jednom upoznato sa kvalitetom, iz bilo koje oblasti, po automatizmu svoj kriterijum izoštrava”, kaže on.

Rambo ocenjuje i da “kada se dete upozna sa nekim kvalitetom onda, sa izoštrenim kriterijumom, biće mu manje zanimljivo da se petlja sa nečim što je manje kvalitetno, zaglupljujuće ili štetno”, prenosi Nedeljnik.

On je jednom prilikom napravio i paralelu u vezi sa prisutnosti zdrave ishrane u medijima.

„Zamislite istu takvu stvar kad je u pitanju naša psiha i naš um. Da li i tu stvarno treba da postavimo nekakav sistem vrednosti u kojem mi deci objašnjavamo, a i odraslima, kako određeni sadržaj, baš kao i loša hrana, može da izazove šećer, probavne tegobe…“, naveo je Pušić.

Prema njegovim rečima, isto kao što „junk“ hrana utiče loše na zdravlje, isto tako bi, kako je ocenio, trebalo da se izoluje od junk informacija.

„Nekada u socijalizmu se to zvalo mentalna higijena. Ovim putem obraćam se pre svega roditeljima, da razumeju da je to najjeftiniji način da vi deci date da ‘bleje’ u ekran po ceo dan, da bilo kakva druga aktivnost podrazumeva posvećivanje pažnje. Moramo deci da posvetimo pažnju, ako ništa drugo, kad budemo stari ljudi, oni će nam vratiti malo pažnje nazad“, naveo je Pušić.

On smatra da deca provode dosta vremena na internetu jer je besplatan.

„Svi drugi sadržaji, sve druge zabave, nešto koštaju“, istakao je Pušić, a prenosi fosmedia.me.

Stoga je vrlo važno, smatra Rambo, da sportovi, rekreacije, kulturno-umetnička društva za decu budu besplatna.

„Život je oflajn, a simulacija života je onlajn. Živite, ne simulirajte život“, poručio je Pušić.

indeksonline.rs/zadovoljna.nova.rs/Foto: YouTube/Printscreen/K1 Televizija