BEOGRAD – Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je glumac Nedim Nezirović koji je govorio o svojim ulogama u predstavama “Bambi”, “Rat i mir” i Bilo bi šteta da biljke krepaju“.

Nezirović je rekao da je sve što mu se do sad u karijeri dešavalo bio izazov za sebe, pa i uloga Bambija u istoimenoj predstavi Feliksa Saltena u beogradskom Malom pozorištu “Duško Radović”.

Predstava rediteljke Dragane Lazić je bila otvorila pozorišnu sezonu, u kojoj je Nezirović završio fakultet i naučio da ostavi prostor za sebe, što mu ranije snimanja nisu dozvoljavala.

“Kada dobijete nešto tako dijametralno suprotno, to stvara posebnu radost. Kod nas se često desi da glumci ostanu u onome što su radili. Prošlo je kod publike, pa postane manir. Izbor uloga me tera da radim nešto novo. Veliki je izazov da proširim dijapazon uloga”, rekao je glumac.

Prema njegovim rečima, Lazić je “Bambija” uradila na “vrlo specifičan način i vrlo hrabro”, uzevši slobodu da se eksperimentiše sa pozorištem za decu kroz “minimalnu, svedenu inscenaciju”.

“Nije prepompezno, direktno je ka publici. Ljudi imaju stav da pozorište za decu treba da bude prenapumpano efektima, brzo i direktno. Vrlo je hrabro kad otvorite taj prostor za eksperiment sa najmlađom publikom”, ocenio je Nezirović.

Glumac je rekao da su klinci mnogo otvoreniji od publike na večernjim scenama, jer ne dolaze sa očekivanjim osim da im bude primamljivo, dovoljno istinito i interesantno.

Prema njegovim rečima, lik Bambija je između čovekolikosti i životinje, a predstava u osnovi priča iskreno o odnosu deteta i majke, o gubitku roditelja “i kako se život sa snagom i ljubavlju nakon gubitka nastavlja”.

Govoreći o svojoj ulozi Napoleona Bonapartea u predstavi “Rat i mir” Narodnog pozorišta u režiji Boris Liješevića, Nezirović je istakao da mu je “najteže biti sam na sceni”.

“Radio sam ulogu u velikom ansamblu, a vremenski traje manje od ostalih uloga, ali je mnogo zahtevnije. Nemate direktnog partnera i govorite monologe koji su vrlo začudni publici”, objasnio je glumac.

Nezirović je dodao da je monolog iz dela Lava Tolstoja, ali da publici nije jasno da li je dramaturški naknadno umetnuti deo “jer je toliko savremen” i čini se da se odnosi na situaciju u Evropi danas.

“Nije se činilo velikim zalogajem u početku, ali došli smo do toga da je to velika odgovornost zato što Napoleon u ovoj inscenaciji ‘Rata i mira’ prekida melodramu i donosi rat”, naglasio je Nezirović.

U Hartefaktovoj kući Nezirović je u predstavi “Bilo bi šteta da biljke krepaju“ autora Ivora Martinića, koja se igra “u nekoliko kvadrata, u kućnoj atmosferi”.

Prema njegovim rečima, to je, komad u kome “nema nikakve mogućnosti da se sakrijete i slažete, da odahnete, od sirovog i surovog doživljaja toga što igrate”.

“Hartefakt mi nudi mogućnost da spojim filmsku i pozorišnu glumu u jednom prostoru”, naglasio je glumac.

U Beogradskom dramskom pozorištu se trenutno priprema “Idiot” Fjodora Dostojevskog, a Nezirović ističe da će to biti “neklasična forma, savremeno čitanje tog romana”.

Tanjug