BEOGRAD – U Srbiji je u decembru 2022. godine zabeleženo 1.003.817 noćenja domaćih i stranih turista, što predstavlja rast od 45 odsto u odnosu na decembar 2021. godine kada je bilo ukupno 695.153 noćenja, saopštila je Vlada Srbije pozivajući se na izveštaj Informacionog sistema ”eTurista” centralnog informacionog sistema u oblasti ugostitelјstva i turizma Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
Kao zanimljiva se navodi činjenica da je od kada se prati statistika broja turista od uvođenja ovog sistema po prvi put, zabeleženo da je broj noćenja stranih turista bio veći nego domaćih turista, jer je broj noćenja stranih turista iznosio 552.481, a domaćih 451.336.
Navodi se i da je iznos boravišne takse za pravna lica prošle godine iznosio više od 901 milion dinara, što predstavlja rast od 30 odsto u odnosu na 2021. godinu.
Navedeni podaci su, ističe se u saopštenju, dokaz ogromnog ulaganja države u turističku privredu, a kroz ulaganja u putnu i drugu infrastrukturu, kao i izgradnju privlačnih smeštajnih kapaciteta.
Kroz podatke se, dodaju, ogleda i rad države u oblasti kulture, umetnosti, očuvanju naše tradicije i važnih arheoloških nalazišta, tako što i domaći i strani turisti sve više pokazuju interesovanje.
Kao primere tog rada navode obnovu i rekonstrukciju Golubačke tvrđave na Dunavu, Ramske tvrđave, dostupna arheološka nalazišta i kulturne institucije, kao što je Narodni muzej, Muzej savremene umetnosti.
Neizostavni izbor turista su i atraktivni hoteli Vrnjačke Banje, Vrdnika i Fruške gore i prirodne lepote Ovčarsko-kablarske klisure.
Neke od najpopularnijih turističkih destinacija u Srbiji, koje se prema poslednjim podacima izdvajaju po najvećem broju noćenja turista u decembru 2022. godine su Beograd, Zlatibor, Novi Sad, Kopaonik, Subotica, Niš i Vrnjačka Banja.
Informacioni ssitem „eTurista“ je centralni informacioni sistem turizma i ugostitelјstva i baza je podataka i evidencija o svim smeštajnim kapacitetima u Srbiji, a pored hotela, motela, hostela i apartmana, sistem obuhvata i seoska domaćinstva kao i kapacitete ”stan na dan”.
Ovaj sistem koji je razvila Kancelarija za informacione tehnologije i eUpravu Vlade Srbije za potrebe tadašnjeg Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, u upotrebi je od oktobra 2020. godine.
Omogućio je sistemsko regulisanje ugostitelјstva i turizma i izuzetno značajno smanjenje sive ekonomije, unapređenje uslova poslovanja svih subjekata na tržištu kao i zaštitu prava potrošača u oblasti turizma i ugostitelјstva.