MINHEN – Akcije nemačkog sportskog brenda Adidas na Frankfurtskoj berzi pale su za 2,4 odsto, čime je rukovodstvo predložilo smanjenje godišnje dividende za 79 odsto.
Novonastla situacija uzdrmala je sam vrh kompanije, dok izvršni direktor Bjorn Gulden pokušava da reši problem poslovanja, prenosi Blumberg.
Prodaja u azijsko-pacifičkoj regiji pala je za 31 odsto u 2022. godini, zbog toga što Adidas nije uspeo da prevlada široko rasprostranjene bojkote zapadnih brendova u zemlji.
Uprkos obećanjima da će ubrzati doneti odluku, Gulden je odustao od najvećeg pitanja koje investitori postavljaju a to je šta će uraditi sa neprodatim “jizi” modelom opreme vrednim 1,3 milijarde dolara?
Kako iz kompanije izjavljuju, postoji od 15 odsto do 30 odsto šanse da će prodati preostale proizvode iz propale saradnje sa poznatim reperom Kanje Vestom.
U slučaju da rukovodstvo odluči da otpiše neprodati deo “jizi” opreme, precenjuje se da bi to smanjilo profit kompanije za 500 miliona evra i dovelo do prvog gubitka kompanije u više od 30 godina.
Gulden je rekao da menja šefa globalnih brendova Brijana Grevija, koji napušta kompaniju, i planira rast profita u 2024. godini stvaranjem bolje svesti o brendu.
Situacija je bila problematična pre nego što je Adidas u oktobru raskinuo veze sa reperom, nakon što je izneo niz antisemističkih izjava.
Kompanija je pokrenula postupak protiv reper zahtevajući naplate štete, dok je suprotna strana podnela protivtužbu.
Čitava zaliha neprodatih patika i odeće u Adidasu procenjuje se na oko šest milijardi evra prema podacima u decembru.