POJATE – Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da se u Srbiji gradi ili je u fazi projektovanja ukupno 16 auto-puteva, što prema njegovim rečima, ne gradi niko u Evropi.

Vozeći se autobusom na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana, Vučić je rekao da se gradi devet puteva u ovom trenutku.

“Uskoro će biti potpisan ugovor za obilaznicu oko Kragujevca i za severnu tangentu koja će ići od Bačkog Brega do Kikinde i Nakova. Tada će biti 11 auto-puteva koje gradimo. To ne gradi niko u Evropi, ni spram veličine zemlje”, naglasio je Vučić.

Kako je rekao, posle toga će doći na red putevi prema Kotromanu, Višegrađu, Šumadijski koridor Karađorđe, od Mladenovca i Lazarevca do Aranđelovca preko Topole do Rače i onda do Bora.

Dodao je da je druga stvar što su se ljudi navikli na to i što misle da je normalno i uobičajeno, sada je sve podrazumejuće sada se uzima zdravo za gotopvo i konstatovao da je to mali politički problem, jer se ljudi brzo naviknu na dobro.

“Uskoro otvaramo još 11 km do Koševa u seprembu, oktobru, a onda do kraja 2024. otvaramo Čačak-Kraljevo, Preljina-Adrani deonicu i svih ovih ostalih 56 km otvaramo do kraja 2025. Za dve i po godine imaćete u kompletu otvoreno komplikovanih 112 km najšireg, digitalizovanog auto-puta. Bližimo se kraju”, poručio je Vučić.

Dodao je da nikada nismo spajali istok i zapad Srbije.

“Nije sve vezano za Beograd i Novi Sad. Sada spajamo zapadnu Srbiju sa centralnom i jugoistočnom Srbijom”, rekao je Vučcić.

Rekao je da na gradnji koridora angažovano skoro 3.000 ljudi.

“Behtel je pokazao fantastičan profesionalizam. Uvek imaju preko 2.000 ljudi na radovima, neverovatno kako su precizno uradili i kako su posvećeni poslu. Oni su skupi, ali veoma kvalitetni”, poručio je Vučić.

Dodao je da je angažovano više od 1.500 Turaka i Indijaca i da nam je to sudbina.

“Uskoro ćemo, sem robota, imati i sve više stranaca. Sve više se uviđa manjak radne snage”, istakao je Vučić.

Na pitanje o eventualnim novim investitorima, Vučić je podsetio da su doveli Kromberg Šubert koji, kako je rekao, drži Kruševac na nogama.

“Za investitore je uvek potrebno vreme. Malopre smo prošli pored nekoliko desetina hektara koje smo otkupili opštini Ćićevac za industrijsku zonu. Jer nam tu nedostaju investitori za Ćićevac, Varvarin, Pojate. Za Kruševac nam fali dobar, kapitalno intenzivni investitor i sada će moći da dođu, ali imamo još mesta u Srbiji u kojem moramo da dovedemo manje, radno intenzivne investitore”, rekao je Vučić.

On se osvrnuo i na to da postoji veliki turistički potencijal tog kraja.

“Na ovih sedam dunavskih tvrđava, kada dodate Maglič, na kojem radimo i veliki novac ulažemo. Napravićemo kopiju sela iz tog vremena da ceo turizam u Kraljevu podignemo na viši nivo. Treba da snažimo turizam u južnom delu raškog okruga, Novog Pazara. Zato su putevi važni, da bi ljudi došli”, istakao je predsednik Srbije.

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić je dodala da je veliki potencijal i Lebane, gde će uskoro tamošnji hotel biti prodat stranim investitorima.

Ona se osvrnula i na zaštitu životne sredine prilikom gradnje auto-puta.

“Kada govorimo o životnoj sredini, ovo je veoma važno zato što smo uradili regulaciju Zapadne Morave po najvišim svetskim standardima i to niko nije pohvalio, ali kada treba da izvadimo kamen onda je to veliki problem. Do pre 10 godina niko nije gradio puteve, a kamoli vodio računa o ribama i rakovima Zapadne Morave i pazio o životnoj sredini u tom smislu. To je Behtelov standard pa smo to morali”, poručila je premijerka.

Ona je da najavila i da će u početi gradnja naučno-tehnološkog parka i da će to biti peti tehnološki park u Srbiji.

Ministar unutrašnjih poslova Bratislav Gašić istakao je da je u Kruševcu danas nezaposlenost 7,5 odsto, na nivou okruga devet odsto, a da je pre 10 godina bila 35 odsto.

U aubusu kojim se vozio Moravskim koridorom pored predsednika Vučića bili su premijerka Ana Brnabić, ministar unutrašnjih poslova Bratislav Gašić, ministar finansija Siniša Mali, ministar građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.