Naslovna srbija Beograd Šta su učenici trećeg razreda OŠ pitali učitelja o tragediji u Beogradu

Šta su učenici trećeg razreda OŠ pitali učitelja o tragediji u Beogradu

Foto:Tanjug

ZAGREB – “Zašto bi to neko napravio?” i “Zašto neko ima oružje u kući”, pitanja su koja su učenici trećeg razreda jedne osnovne škole u Hrvatskoj pitali učitelja Lea Pavlačića povodom nezapamćene tragedije koja se u utorak ujutru dogodila u beogradskoj školi, kada je učenik ubio osam svojih drugara i čuvara škole, a šest učenika i nastavnicu raniio iz vatrenog oružja.

Učitelj Pavlačić je gostujući na zagrebačkoj N1 tv. rekao da škole u Hrvatskoj nisu dobile nikakva uputstva od Ministarstva nauke i obrazovanja kako sa učenicima razgovarati o ovoj temi, ali je većina njih to ipak učinila.

Hteli su, kaže, da vide kako učenici reaguju na ovu informaciju.

“Krenut ću od sebe, porazgovarao sam s učenicima o problematici koja se događa. Hteo sam dati do znanja da smo svi u školi tu za njih i da nam se obrate”, kazao je Pavlačić.

On trenutno predaje učenicima trećeg razreda osnovne škole, a pitanja koja su mu najčešće postavili su: “Zašto bi to neko napravio?”, “Zašto neko ima oružje kod kuće?” i “Nije ocena tako bitna, zašto bi to neko zbog ocene napravio?”.

Učitelj kaže da su svi njegovi učenici bili informisani o tragediji u Beogradu, neki su, dodao je, do informacija došli preko društvenih mreža, drugi preko medija, a da su s nekima o tome razgovarali roditelji Sa učenicima je, kaže, razgovarao kao i uvek otvoreno.

“Rekao sam da se kao učitelj osećam vrlo nelagodno iz situacije koja dolazi i da ne bih želio da bilo kojem učeniku naše škole ili bilo gde u Hrvatskoj padne takva stvar na pamet. Jednostavno, želim da znaju da smo uvek tu za njih i da nikad nisam čuo od bilo kojeg učitelja da mrzi nekog učenika i želi da mu napakosti”, rekao je učitelj.

Pavlačić kaže da ne želi da veruje da je dete bilo kada krivo pa tako ne verujej da je i počinitelj u Beogradu krivac.

Kao veliki problem ističe to što, kako kaže, roditelji više ne veruju učiteljima kada im učitelj želi da im nešto prenese u vezi sa detetom. Tada, dodao je, nailazi na odbijanje i gubi se saradnja. Takođe, misli da bi trebalo povećati kadar stručnih saradnika u školama.

“Naša stručna služba ima psihologa, pedagoga i logopeda. Ima stotinu dece koja bi barem dva puta sedmična trebala pomoć. Uz svu papirologiju koju imaju, oni ne stižu to fizički da obave, a da ne govorim o školama koje uopšte nemaju stručnu službu”, rekao je učitelj.

Za roditelje kaže da bi trebalo da slušaju učitelje i shvate da oni rade sve što je u njihovoj moći da ih zaštite.

“Te stvari bi trebalo da počnu da se menjaju. Tek kad bude poverenja, možemo govoriti o reformi školstva”, rekao je učitelj Pavlačić.

Upitan kako sprečiti nasilje u školama, Pavlačić kaže da sve dolazi od kuće.

“Kod kuće treba postaviti dobar temelj i bazične stvari koje deca treba da nauče – da nauče šta je lepo, a šta ružno. Deca treba više da se otvaraju, a roditelji bi na to trebalo više da ih podstiču”, naveo je, između ostalog, učitelj.

Exit mobile version