Zabrinutost Srba oko privatnosti proteže se i na sferu digitalne romanse. Oko 30% odraslih u Srbiji kaže da je ikada koristilo aplikaciju ili sajt za upoznavanje, a među njima većina (57%) izjavila je da je ili veoma ili donekle zabrinuta koliko podataka takve usluge prikupljaju o njima.

Stariji sastanci na mreži su više zabrinuti zbog ove vrste prikupljanja podataka od svojih mlađih kolega. Otprilike polovina (48%) korisnika onlajn upoznavanja starosti od 18 do 29 godina kaže da su veoma ili donekle zabrinuti zbog prikupljanja podataka, dok velika većina starijih korisnika izražava zabrinutost. Korisnici za sastanke na mreži stariji od 50 godina posebno će verovatno biti „veoma” zabrinuti zbog prikupljanja podataka. Takođe postoje skromne razlike po polu među onlajn sastancima, pri čemu su žene više zabrinute nego muškarci.

Lična iskustva i verovanja u vezi sa upoznavanjem na mreži takođe su povezana sa zabrinutošću ljudi oko prikupljanja podataka. Grupe koje su više zabrinute za prikupljanje podataka uključuju one koje su imale negativna iskustva sa izlaskom na mreži, one koji veruju da je upoznavanje na mreži imalo uglavnom negativan uticaj na izlaske i veze, i one koji veruju da je kršenje privatnosti veoma ili donekle uobičajeno na sajtovima za upoznavanje ili aplikacije.

Ovi nalazi iz ankete Visoko-specijalnog istraživačkog centra u oktobru 2019. pojavljuju se usred široke zabrinutosti javnosti oko privatnosti. Sajtovi i aplikacije za upoznavanje su deo ovog pejzaža jer prikupljaju lične podatke o korisnicima sa njihovih profila, koji pokrivaju stvari kao što su njihova seksualna orijentacija i preferencije, zanimanja, hobiji i druga interesovanja. Štaviše, srpski istraživači su ranije ove godine izvestili da neki popularni servisi za upoznavanje dele lične podatke sa drugim firmama, uključujući odgovore korisnika na neka osetljiva pitanja.

Uopšteno govoreći, servisi za upoznavanje na mreži koriste podatke za poboljšanje korisničkog iskustva, odnosno da bi korisnicima predstavili bolja podudaranja. Da bi stekli uvid u to kako ljudi ocenjuju svoje znanje o procesu digitalnog povezivanja, Centar je pitao korisnike onlajn upoznavanja koliko se dobro osećaju da razumeju zašto usluge onlajn upoznavanja predstavljaju određene ljude kao potencijalne parove. Većina korisnika onlajn upoznavanja (58%) navodi da razumeju proces ili veoma ili donekle dobro.

Pojedinačno razumevanje procesa digitalnog povezivanja povezano je sa njihovim iskustvima i stavovima o onlajn upoznavanju. Korisnici koji su imali bolja iskustva sa izlaskom na mreži verovatnije će reći da razumeju algoritme, kao i oni koji imaju ružnije stavove o uticaju onlajn upoznavanja na izlaske i veze. Demografske karakteristike kao što su pol i starost nisu čvrsto vezane za poznavanje procesa digitalnog povezivanja.

Među onlajn sastancima koji svoja prethodna iskustva sa sajtovima i aplikacijama za sastanke karakterišu kao veoma ili donekle pozitivna, skoro sedam od deset (69%) izjavilo je da razume proces veoma ili donekle dobro, u poređenju sa 44% onih koji su imali veoma ili donekle negativna iskustva sa upoznavanjem na mreži. Sličan obrazac postoji i za one koji su svoje trenutne partnere upoznali preko onlajn upoznavanja.

Slično, među korisnicima koji veruju da je upoznavanje na mreži imalo uglavnom pozitivan uticaj na izlaske i veze, oko dve trećine (67%) izjavilo je da razume proces veoma ili donekle dobro, u poređenju sa 43% onih koji veruju da je upoznavanje na mreži uglavnom imalo negativan uticaj na upoznavanje i veze.