BEOGRAD – Od početka godine u Srbiji je u saobraćajnim nezgodama život izgubilo 187 osoba od kojih je 68 lica bilo starije od 65 godina, saopštila je danas Agencija za bezbednost saobraćaja.

U odnosu na isti period prošle godine, kako je navedeno, broj smrtno stradalih starijih lica povećao se za 36 odsto, odnosno poginulo je 18 osoba više.

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, osobe starije od 65 godina najčešće stradaju u periodu od 17 do 20 časova, pa im je, kako se naglašava potrebno ukazati na važnost nošenja svetlo-odbojnih prsluka, retro-reflektujućih oznaka i svetlije odeće, da bi bili uočljivi za vozače i druge učesnike

Agencija za bezbednost saobraćaja podseća da u saradnji sa gradskim Sekretarijatom za socijalnu zaštitu i uz podršku lokalnih Saveta za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja, organizuje niz edukativnih tribina usmerenih na povećanje bezbednosti starih lica u saobraćaju (65+) pod sloganom “Bezbednost godi-nama – bezbednost godinama”, jer smrtni ishod u saobraćaju nije prihvatljiv i svi zajedno moramo uraditi više da se zaštite stariji sugrađani.

Na tim tribinama, kako se dodaje, kroz razgovor i interaktivnu edukaciju, učesnicima se skreće pažnja na propuste koji mogu biti fatalni, a takođe se ukazuje i na to šta je bezbedno ponašanje koje može da sačuva život i zdravlje u različitim saobraćajnim situacijama.

Navodi se i da je prema statistici, svaki drugi poginuli pešak u saobraćajnim nezgodama osoba starija od 65 godina, i da je čak sedam od deset biciklista koji su izgubili život u saobraćaju takođe lica starija od 65.

“Budući da u poznijim godinama dolazi do opadanja pažnje i koncentracije, slabije procene rizika i sporijeg kretanja, veoma je važno razgovarati sa starijim osobama i podsećati ih da u saobraćaju budu dodatno oprezni. Naročita pažnja neophodna je prilikom prelaska kolovoza, vožnje bicikla, kretanja u naselju i van naselja, posebno u večernjim satima i u uslovima smanjene vidljivosti” naglašava se u saopštenju.

Agenciji za bezbednost saobraćaja, skreće pažnju i vozačima da budu oprezni i obrate pažnju na pešake i bicikliste koji su najmanje zaštićeni u saobraćaju, a najviše izloženi i stoga predstavljaju ranjivu kategoriju učesnika u saobraćaju.