Naslovna FB Glavna Prelazak na električna vozila će biti mnogo teži nego što se čini

Prelazak na električna vozila će biti mnogo teži nego što se čini

BEOGRAD – Sve više vozača se odlučuje za prelazak na električna vozila, a kao prednost ističu to što su manje sklona kvarovima i zahtevaju manje održavanja.

Zabrana proizvodnje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem fosilnih goriva od 2035. godine predstavlja ambiciozan plan, smatra stručnjak za automobilsku industriju iz “CarVerticala” Matas Buzelis, navedeno je u saopštenju.

“U 2021. godini udeo električnih vozila od ukupnog broja automobila koji su prošli istorijsku proveru na platformi bio je samo 0,2 odsto, za samo godinu dana se udvostručio, dok u ovoj godini iznosi 0,6 odsto”, rekao je Buzelis.

On ističe da se sve više vozača odlučuje za prelazak na električna vozila.

“Održavanje i troškovi vožnje čine to logičnim izborom. Iako su rezidualne vrednosti električnih automobila zabrinjavajuće, električna vozila su bolja za ljude jer su manje sklona kvarovima i zahtevaju manje održavanja, bez potrebe za menjanjem različitih tečnosti i filtera na svakih 30 hiljada kilometara”, rekao je on.

Objašnjava da navikavanje na punjenje baterije traje neko vreme, kao i da vozači koji su uspešno razvili navike punjenja baterija smatraju to mnogo praktičnijim od sipanja goriva.

“Oni obično svoja vozila pune noću i samo u vrlo retkim prilikama koriste javne punjače. Infrastruktura usporava rast, muđutim, čak i ako vozači mogu da priušte električno vozilo, to ne znači nužno da će biti zadovoljni životom s njim”, mišljenja je stručnjak za automobile.

Kako objašnjava, električni automobili nisu jednako sposobni na autoputevima i magistralnim putevima.

“Postoji kvadratna proporcija između brzine i aerodinamičnog otpora, što znači da se ako se brzina udvostruči, otpor četvorostruko povećava. To smanjuje domet i primetno smanjuje krstareću brzinu, čineći električna vozila daleko od idealnih za duža putovanja”, ističe on.

Buzelis smatra da je jedan od problema o kojima malo ko razmišlja to što višespratni parking prostori nisu projektovani za vozila tako teška kao električni automobili.

indeksonline.rs/Tanjug

Exit mobile version