Za svega tri dana, tri saobraćajne nesreće izazvali su vozači koji su se kretali kontrasmerom. Od 1. do 3. septembra u udesima je poginulo osmoro ljudi, a dve osobe su teško povređene. Jedna od pretpostavki je da su uzroci nekih od teških saobraćajnih nezgoda i izazovi na društvenim mrežama.

Oni koji svakodnevno svedoče rizicima u vožnji su taksisti. Za njih vožnja u kontrasmeru, uz vozače pod dejstvom alkohola i opijata, nelegalne prevoznike i nesmotrene dostavljače hrane samo je jedna od opasnosti na putu. Kada do susreta sa opasnim vozačima dođe – nema propisanog rešenja.

“Tada je najvažnije da ste dobri s bogom, da se prekrstite i pomolite bogu da ostane živi. Tu je teško predvideti šta neko misli i o čemu misli. Ako je nešto olakšavajuća okolnost, to je da profesionalni vozači lakše i brže reaguju”, kaže Boško Vukojević, direktor Taksi komore.

Dodatni problem su različiti izazovi sa društvenih mreža. Na njih se, smatraju psihijatri, odlučuju oni kojima treba priznanje društva. Očekuju pripadnost kada postanu popularni na mrežama.

“Dolazimo do problema da su najčešće učesnici tih izazova mladi ljudi koji još uvek nemaju adekvatno kritičko mišljenje. Sam mozak nije dovoljno formiran, on se formira do 25. godine. Upravo ta zona mozga, taj prefrontalni korteks koji je zadužen za više moždane funkcije, pa između ostalog i predviđanje rizika ustvari nije dovoljno razvijen”, objašnjava psihijatar Irena Đorđević.

Jedna od nezgoda za koje se još utvrđuje da li je nastala zbog izazova, alkohola ili slučajno promašenog smera dogodila na auto-putu “Miloš Veliki”. Ono što je izvesno vozač i suvozač nisu bili mladi, a sudar su izazvali vožnjom u kontrasmeru. Ako slučajno promašite smer, stručnjaci savetuju da odmah reagujete.

“Što pre da se prestrojimo u zaustavnu traku i tu da izvršimo bezbedno okretanje i vratimo se u pravilnom smeru. U svakom slučaju, nemojte da vam pada na pamet da nastavljate do sledeće petlje, misleći da je to najbolje rešenje. To nikako! Ono što je zaista jako bitno je da sve petlje budu obeležene tako da svakom vozaču u roku od najviše jedne sekunde bude jasno šta sme, a šta ne sme radi. Nažalost, nisu retke situacije da signalizacija nije dobra, najsvežiji primer je petlja Bubanj Potok”, ističe Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Samo prošle godine na putevima su stradale 553 osobe, a teško povređeno više od 3.200.

naslovi.net