U modernom dobu, ljudi, a naročto omladina, koriste svoje slobodno vreme za kupovinu i šetnju po šoping centru umesto nekih drugih aktivnosti. Postoji veliki broj razloga zašto je stanje ovakvo i zbog čega je i započeo ovaj trend. Prvenstveno, modni trendovi i ekspanzija društvenih mreža zahtevaju da svaki dan odevna kombinacija bude “on point” i da se svaki trend isprati u korak. Stoga, šoping nije samo jedna od omiljenih aktivnosti mlađih generacija, već je i sastavni deo svakodnevnice, a za realizovanje ove aktivnosti je šoping centar uvek najbolji izbor. U daljem tekst možete otkriti zbog čega je fenomen šopinga uzeo maha, sada, kroz svaku generaciju.

Foto:Promo

Poseta šoping centrima kao terapija kupoholičara

Istina je da je šoping možda i najpopularnija aktivnost savremenog doba i, stoga, nije ni čudo što su šoping centri postali utočište za sve one koji vole kupovinu. Primarna namena šoping centara svakako i da jeste kupovina, stoga šoping centri i posvećuju posebnu pažnju brendovima koje imaju u svojoj ponudi. Idealno šoping iskustvo i šoping avatura u isti mah. Radnje poput LC Waiki-ja, Terranove i Sinsay-a se razlikuju po svom stilu, cenama i ponudi, s posebnim fokusom da svakom kupcu ponude ono što njima treba, a to je ono što kupoholičare najviše i inspiriše. Upravo iz ovog razloga, šoping centre i posećuje veliki broj ljudi različitih generacija i ukusa.

Kupovina čini ljude sretnim

Da li ste se nekada zapitali zbog čega se osećate uzbuđenim pre kupovine?

Čin razgledanja izloga i šetnja kroz šoping centar može da ima pozitivan efekat na ljudski organizam i raspoloženje. Pozadina ovoga jeste olobađanje hormona dopamina koji je odgovoran za dobro raspoloženje i čini da se ljudi osećaju dobro. Samo očekivanje moguće kupovine i male nagrade pomaže da se oslobodi velika količina dopamina. Neki smatraju da se dopamin oslobađa prilikom kupovine, međutim, hormonska reakcija se dešava mnogo pre same kupovine.

Kupovina: Lek za anksioznost

Da li ste znali da je kupovina jedna od aktivnosti koja pokreće svako naše čulo? Ljudi su bića koja se oslanjaju na svoja čula. Mirsi novih stvari, svetla i boje pomažu vam da vizualizijete pozitivne ishode koji mogu u potpunosti da vas odvrate od osećaja anksioznosti. S druge strane, kupovina može da vam pomogne da se preselite u stvarnost koja vam pruža veliko zadovoljstvo. U ovom kontekstu, šoping možete da posmatrate kao sport, jer iščekivanje pozitivnih ishoda vas vodi putem smanjene neizvesnosti.

Foto:Promo

Kupovina jeste vaša motivacija

Istraživanja i ankete su pokazale da kupovina podstiče mnogo psiholoških faktora koji imaju pozitivan odraz na ličnost. Jedan od ovih faktora jeste i motivacija. Bez obzira na to da li kupujete skupe ili pristupačne proizvode, motivacioni faktori su mnogo značajniji nego što bi mogli da zaključite. Neki od motivacionih faktora jesu opuštanje, udobnost i praktičnost. Pozadina ovih faktora jeste duboko ukorenjeni instikt ljudi da se pokažu u što boljem svetlu i ostave dobar utisak. S druge strane, dobar osećaj koji kupovina pruža se ističe kao jedna od najsnažnijih strana motivacije kada je ovaj kontekst u pitanju.

Kupovina jednostavno čini da se ljudi osećaju dobro. Možda to i jeste jedan od razloga zbog čega su ljudi sretni čak i dok iščekuju kupovinu. Takođe, zanimljivo je da je kupovina duboko povezana sa našom psihološkom stranom i čini da se oslobodi hormon koji je i podržava. Upravo, ovo i jeste jedan od motiva koji treba da razmotrite pre kupovine. Uostalom, kupovina i jeste jedan mali luksuz koji podiže vaše raspoloženje i čini vaš mali svet boljim mestom.