BEOGRAD – Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom zimske sezone, već je bolje sačekati i prodati automobil na proleće.
Da je potražnja u proleće veća nego tokom hladnijih meseca potvrđuje izveštaj kompanije za automobilske podatke “carVertical” u kome se navodi da 8,2 odsto svih godišnjih upita o istoriji
polovnih automobila bude u martu, 8,4 odsto u aprilu, a 8,5 odsto u maju.
Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu, međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže.
“Proleće je lakše vreme za vožnju, jer su dani duži i ima manje opasnosti, poput mokrih ili snežnih puteva. Početnici u vožnji obično preferiraju da počnu voziti automobil u sigurnijem okruženju, što utiče na potražnju”, naveo je stručnjak za automobile i šef komunikacija u kompaniji “carVertical” Matas Buzelis.
Kako se navodi u izveštaju kompanije “carVertical”, kraj leta i početak jeseni takođe su doba kada je dobro prodati vozilo i prema njihovim podacima, najviše izveštaja o istoriji automobila dobijaju u avgustu (9,1 odsto) i septembru (8,9 odsto).
Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca, a kada je potražnja manja, prodavci često moraju pregovarati i spuštati svoju traženu cenu.
Prodaja kabrioleta usred zime može biti problematična – ovi automobili obično privlače kupce u proleće i leto, dok SUV i vozila sa pogonom na sve točkove imaju stabilnu potražnju tokom zime, jer kupci često traže siguran automobil sa dobrim prijanjanjem.
Prema izveštaju kompanije “car Vertical”, najgori meseci za prodaju automobila su decembar i januar, pošto mnogi ljudi štede novac za predstojeće praznične troškove i izbegavaju veće kupovine.
Prema podacima carVertical, u decembru je samo 7,6 odsto godišnjih provera automobila.
Međutim, kako Buzelis ističe, polovan automobil u dobrom stanju s čistom istorijom može se brzo prodati, jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikada.
Pružanje potencijalnim kupcima podataka o istoriji takođe može pomoći da se automobil proda brže, stvarajući osećaj poverenja i transparentnosti.
indeksonline.rs/Tanjug