BEOGRAD – Kompanija NIS upozorila je danas svoje potrošače da se i ona našla na udaru onih koji priređuju lažne nagradne igre i pozivaju na interakciju na društvenim mrežama i pozvala ih da ne ostavljaju svoje podatke na neverifikovanim profilima na društvenim mrežama ili nepoznatim sajtovima, a posebno ne na onim koje se pozivaju na tu kompaniju.
Kako je objavljeno na sajtu te kompanije, taj vid prevara realizuje se tako da korisnici interneta stiču utisak da se radi o legalnim radnjama zvaničnih kompanijskih profila, a od korisnika se najčešće traže finansijski i lični podaci, uz obećanje neposredne materijalne dobiti.
Kako se navodi, na internetu se poslednjih meseci mogu pronaći pozivi na nagradne igre, ali i na investiranje u akcije kompanije Gazprom kao i kompanije NIS.
Ti pozivi se upućuju sa profila koji u pojedinim slučajevima mogu, ispoljiti sličnost sa profilima kompanije NIS, tako što se zloupotrebljavaju logotipi i drugi elementi vizuelnog identiteta kompanije i njenih brendova.
Zato NIS ističe da se informacije u vezi sa kompanijom NIS i njenim aktivnostima mogu pronaći jedino na sledećim zvaničnim veb-sajtovima: www.nis.rs, www.nisgazprom.rs, https://www.nisotec.eu/, zatim na Facebook stranicama: Sa nama na putu, NIS a.d. Novi Sad, Zajednici zajedno, na Instagram stranicama: kompanija_nis, Sa nama na putu, G-Drive Srbija, kao i YouTube kanalima: NIS Srbija,
Sa nama na putu, G-Drive Srbija.
Bilo koji vid poziva na interakciju u vezi sa kompanijom NIS koji potiče mimo gorenavedenih kanala nije ni na koji način povezan sa kompanijom.
NIS upozorava da su ključne karakteristike lažnih profila nekonzistentan sadržaj,
neujednačeni vizuelni elementi i nepotpune informacije.
NIS upozorava da se sa tih stranica najčešće traže podaci iz lične karte, podaci sa bankovnih računa i kartica i konntakt podaci, kao i da ti podaci najčešće bivaju zloupotrebljeni, a da lica koja su ostavila te podatke mogu ostati bez novca na računu, ili mogu
bez svog znanja, biti registrovani kao žiranti, vlasnici fantomskih kompanija i slično.
Stoga, kompanija NIS apeluje na svoje potrošače da ne ostavljaju svoje podatke
neverifikovanim profilima na društvenim mrežama ili nepoznatim sajtovima, da ne otvaraju linkove koje ti profili plasiraju, i da se detaljnije upute u to kako da pravovremeno uoče internet prevare.
indeksonline.rs/Tanjug