BEOGRAD – Sve više vozača se odlučuje za prelazak na električna vozila, a kao prednost ističu to što su manje sklona kvarovima i zahtevaju manje održavanja.
Zabrana proizvodnje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem fosilnih goriva od 2035. godine predstavlja ambiciozan plan, smatra stručnjak za automobilsku industriju iz “CarVerticala” Matas Buzelis, navedeno je u saopštenju.
“U 2021. godini udeo električnih vozila od ukupnog broja automobila koji su prošli istorijsku proveru na platformi bio je samo 0,2 odsto, za samo godinu dana se udvostručio, dok u ovoj godini iznosi 0,6 odsto”, rekao je Buzelis.
On ističe da se sve više vozača odlučuje za prelazak na električna vozila.
“Održavanje i troškovi vožnje čine to logičnim izborom. Iako su rezidualne vrednosti električnih automobila zabrinjavajuće, električna vozila su bolja za ljude jer su manje sklona kvarovima i zahtevaju manje održavanja, bez potrebe za menjanjem različitih tečnosti i filtera na svakih 30 hiljada kilometara”, rekao je on.
Objašnjava da navikavanje na punjenje baterije traje neko vreme, kao i da vozači koji su uspešno razvili navike punjenja baterija smatraju to mnogo praktičnijim od sipanja goriva.
“Oni obično svoja vozila pune noću i samo u vrlo retkim prilikama koriste javne punjače. Infrastruktura usporava rast, muđutim, čak i ako vozači mogu da priušte električno vozilo, to ne znači nužno da će biti zadovoljni životom s njim”, mišljenja je stručnjak za automobile.
Kako objašnjava, električni automobili nisu jednako sposobni na autoputevima i magistralnim putevima.
“Postoji kvadratna proporcija između brzine i aerodinamičnog otpora, što znači da se ako se brzina udvostruči, otpor četvorostruko povećava. To smanjuje domet i primetno smanjuje krstareću brzinu, čineći električna vozila daleko od idealnih za duža putovanja”, ističe on.
Buzelis smatra da je jedan od problema o kojima malo ko razmišlja to što višespratni parking prostori nisu projektovani za vozila tako teška kao električni automobili.
indeksonline.rs/Tanjug