BEOGRAD – Krivične prijave zbog javašluka na izgradnji autoputa između Uba i Lajkovca proširene su i na odgovorne u laboratorijama koje su davale izveštaje da je materijal ugrađen u ovu deonicu dobar, kao i protiv još nekoliko osoba koje su nadzirale gradnju ovog dela Koridora 11, rečeno je “Politici” u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Predistražni postupak po krivičnoj prijavi koju je Ministarstvo građevinarstva pre pre godinu dana podnelo protiv Milutina Mrkonjića i još 13 osoba zbog loše izvedenih radova na deonici auto-puta od Uba do Lajkovca, dugoj 12,5 kilometara, po svemu sudeći, stoji u fioci, navodi list.

Kako je “Politici” rečeno u Specijalnom tužilaštvu za organizovani kriminal, ni posle zahteva za prikupljanje potrebnih obaveštenja i pet urgencija da policija odgovori šta je u ovom postupku utvrđeno iz MUP-a nema odgovora.

“Krivična prijava protiv Milutina Mrkonjića i još 13 osoba zbog nepravilnosti u izgradnji deonice puta na Koridoru 11 dostavljena je tužilaštvu krajem oktobra prošle godine. Tužilaštvo je 2. novembra prošle godine tražilo potrebna obaveštenja od policije. Kako obaveštenja nisu dostavljena, tužilaštvo je slalo urgencije 6. februara ove godine, zatim 4. aprila, 6. juna, 13. avgusta i 15. oktobra. Ni na jednu od ovih urgencija nam nije odgovoreno”, rečeno je u tužilaštvu, uz podsećanje da je ovo procedura koju nalaže zakon.

Ministarstvo građevinarstva podnelo je krivičnu prijavu protiv bivšeg resornog ministra Mrkonjića i odgovornih iz PZP “Beograd”, “Puteva Užice”, “Planuma”, koji su gradili auto-put, zatim inženjera iz “Koridora Srbije” i CIP-a koji su bili nadzorni organ.

Auto-put Ub-Lajkovac na Koridoru 11, čija je izgradnja koštala oko 75 miliona evra, umesto da bude otvoren, sada se gradi gotovo ispočetka, navodi list.

U prijavi Ministarstvo građevinarstva navodi da problem nije samo glina, već da su svi materijali ugrađeni u auto-put nezadovoljavajućeg kvaliteta.

Prijavljenima se na teret stavlja da su, koristeći neadekvatne materijale, pribavili korist u iznosu većem od 1,5 miliona dinara.

Kada je reč o nadzoru, od 2010. do 2014. godine na ovom gradilištu su se smenjivale tri državne firme. Najpre je bio poveren Institutu za puteve i Saobraćajnom institutu CIP, a potom, kada je ugovor istekao, posao preuzimaju “Koridori Srbije”.

Problem je što na gradilištu u jednom trenutnu, odnosno u periodu od tri meseca, nije bilo nadzora, navodi “Politika”.

Problematično je i to što se “Koridori Srbije” pojavljuju kao nadzorni organ i upravljaju gradilištem, navodi list.

Oni mogu da imaju svoj investicioni nadzor, ali za stručni nadzor obično se uzima nezavisna i kvalifikovana firma koja se brine o rokovima i ceni.

Nije nezakonito da oni obavljaju stručni nadzor, ali prema tvrdnjama upućenih, “Koridori” za to nemaju dovoljno stručnog kadra i nije uobičajeno da to rade.


Tanjug /Foto:Pixabay