Site icon indeksonline.rs

Bil Gejts priznaje: Najveći neuspeh u karijeri koštao nas je milijarde

Suosnivač Microsofta, Bil Gejts, nedavno je u intervjuu otvoreno govorio o jednoj od ključnih grešaka u istoriji kompanije – propustu da se zauzme značajno mesto na tržištu mobilnih operativnih sistema. Taj neuspeh, prema njegovim rečima, omogućio je Googleu da preuzme dominaciju sa Androidom i koštao je Microsoft neverovatnih 400 milijardi dolara.

Gejts je u razgovoru sa izvršnom direktorkom Eventbrite-a, Džulijom Harc, objasnio kako tržište softverskih platformi funkcioniše po principu „pobednik uzima sve“. Prema njegovim rečima, Microsoft je bio u poziciji da postane standardna platforma za mobilne uređaje koja nije Apple, ali loše rukovođenje sprečilo je ostvarenje tog cilja.

„Najveća greška ikada je bilo loše rukovođenje koje je dovelo do toga da Microsoft ne bude što Android jeste“, rekao je Gejts. „Android je postao standardna platforma za telefone koja nije Apple, a to je u osnovi trebalo da budemo mi.“

Apple je lansirao svoj iPhone u junu 2007. godine, dok je prvi uređaj sa Androidom stigao u septembru 2008. Microsoft je, s druge strane, ušao u trku tek u oktobru 2010. godine sa Windows Phone 7. Međutim, tržište je već bilo zasićeno, a dominacija Androida i iOS-a bila je gotovo potpuna. Ove dve platforme zajedno su zauzele čak 99,9 odsto tržišnog udela.

Gejts je istakao da je kašnjenje Microsofta na tržište pametnih telefona bilo presudno. „Ako ste tamo sa upola manje aplikacija ili 90 odsto aplikacija, na putu ste da propadnete“, rekao je.

Da je Microsoft uspeo da zauzme drugo mesto na tržištu mobilnih operativnih sistema, kompanija bi, prema Gejtsovoj proceni, mogla da osvoji deo tržišta vredan 400 milijardi dolara. Umesto toga, ti prihodi završili su u rukama Googlea, čiji je Android postao dominantna platforma za mobilne uređaje.

Propust na polju mobilnih uređaja u oštroj je suprotnosti sa Microsoftovom dominacijom u svetu računara, gde je Windows operativni sistem postao sinonim za PC tržište tokom 1990-ih i ostaje ključni deo vrednosti kompanije, koja danas iznosi tri triliona dolara.

Ipak, Gejts je zaključio intervju sa jasnom refleksijom o tome šta je moglo biti: „Da smo uspeli u mobilnom segmentu, mi bismo bili ta kompanija.“

Indeksonline

Exit mobile version