BEOGRAD – Ministarka gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da će rehabilitacija 5.000 kilometara magistralnih i regionalnih puteva trajati tri godine i da je ona jednako važna kao i izgradnja novog koridora.

“Važan nam je regionalni ekonomski razvoj. Predlog ćemo u narednih mesec dana usvojiti na Vladi Srbije. Osim rehabilitacije 5.000 kilometara, gradićemo i 650 kilometara auto-puteva”, rekla je Mihajlovićeva u intervjuu za današnje “Večernje novosti”.

Dodala je da je to veliki posao i da želi da u tome učestvuju i domaće firme.

“Tražimo rešenje sa Ministarstvom privrede da našim preduzećima pomognemo da kupe mašine i opremu, da im obezbedimo subvencije”, rekla je Mihajlović.

Ona je navela da je izgradnja pet novih auto-puteva deo petogodišnjeg plana, a da će Šumadijski koridor početi da se gradi 2021, kad se uradi projektna dokumentacija.

“Sve pre toga, Preljina-Požega, Novi Beograd – Surčin, Ruma-Šabac-Loznica, Sremska Rača – Kuzmin i Niš-Pločnik je petogodišnji plan. Uradjeni su svi prostorni planovi, svi planovi područja posebne namene, negde su već delimično izdate gradjevinske dozvole, na Moravskom koridoru je kod Кruševca već uradjena eksproprijacija za prvu deonicu”, precizirala je ona.

Mihajlović je kazala i da se ozbiljno razmatra predlog “Puteva Srbije” da se uvede naplata putarine za teretnjake i na magistralama.

“Ozbiljno razmišljamo o tome. Teška teretna vozila izbegavaju auto-put, odlaze na magistralne i regionalne puteve, gde ništa ne plaćaju, ali zato duplo brže uništavaju puteve koje mi rehabilitujemo. Čekamo analizu i svakako ćemo razmišljati kako da ih usmerimo na auto-put”, rekla je ministarka.

Ukazala je da je bi to bilo bzbednije i da ne bi uništavalo magistrale, a ostvarivao bi se i dodatni prihod. “To neće biti pre sledeće godine”, rekla je Mihajlović.

Beta