NOVI PAZAR – Više tužilaštvo u Novom Pazaru pokrenulo je predistražni postupak ispitujući okolnosti pod kojima je stariji vodnik prve klase Dejan Stojković, preminuo 24. juna tokom izvođenja vojne vežbe na Pešterskoj visoravni, potvrđeno je Danasu u ovom tužilaštvu.
Kako nam je rečeno, u toku dosadašnjeg postupka je izvršen uviđaj, naložen pregled i obdukcija tela i ispitano je više svedoka. Oni su utvrdili da se Stojković na dan smrti, u toku izvođenja vežbe, kao komandir vozila nalazio u oklopnom vozilu BVP M-80 sa još šest lica, kao i da je došlo do iznenadne smrti oko 12.30.
„Obzirom da još uvek Višem javnom tužilaštvu u Novom Pazaru nije dostavljen nalaz i mišljenje naložene obdukcije, od kojeg rezultata će zavisiti dalje eventualno preduzimanje određenih radnji, to će Više javno tužilaštvo u Novom Pazaru o daljem toku postupka blagovremeno obaveštavati javnost“, rečeno je Danasu.
Podsetimo, Ministarstvo odbrane je u saopštenju istaklo da je Stojkoviću iznenada pozlilo, ali je bivši načelnik Generalštaba Vojske Srbije, potpredsednik Narodne stranke Zdravko Ponoš to nazvao „sramnim pokušajem kriznog PR-a“. Ponoš je istakao da je Stojković poginuo jer se zbog ekstremno visoke temperature aktivirao sistem za gašenje požara u borbenom vozilu.
Izvor Danasa je potvrdio ovu verziju događaja ističući da nije još jasno zbog čega se aktivirao protivpožarni sistem koji je podešen da se aktivira pri temperaturi od 110 stepeni celzijusa.
„Pitanje je da li se sistem aktivirao zbog toga što je bio neispravan, ili zbog nekih drugih okolnosti. Nesporno je da se u trenutku incidenta vozilo nalazilo u neposrednoj blizini tenka koji je dejstvovao. Moguće da je mlaz iz cevi podigao temperaturu. Takođe, tog dana je temperatura vazduha iznosila 43 stepena, dok je u samom vozilu bilo oko 60 stepeni. Nešto od toga je verovatni uzrok“, naveo je naš sagovornik.
Nakon aktiviranja sistema, dodao je on, Stojković je preko veze javio komandi šta se dogodilo.
– Oni su mu rekli da nastave još malo da voze i da onda izađu iz kolone i napuste vozilo. Da su istog momenta napustili vozilo moguće je da do ove tragedije ne bi ni došlo. Vozač je nakratko izgubio svest, a zatim i napustio vozilo. Isto su učinili i ostali članovi posade koristeći vrata na zadnjoj strani vozila. Stojković je pokušao da napusti vozilo kroz otvor na krovu, ali je u trenutku kada je pokušavao da to učini, samo pao. Posle su pokušali sa reanimacijom, ali bezuspešno, navodi naš sagovornik.
Prema njegovim rečima, vežba je bez ikakve potrebe sprovođena po najtoplijem delu dana, ističući da to pokazuje da su standardi zaštite na radu u vojsci na veoma niskom nivou.
Izvor:Danas.rs