BEOGRAD – Organizacija Međunarodne specijalizovanje izložbe Ekspo 2027. ubrzaće izgradnju novog sajamskog prostora koji će dobiti srpska prestonica, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
On je rekao za Tanjug da se Srbija nezavisno od kandidature za Ekspo 2027. pripremala za gradnju novog sajma u blizini budućeg Nacionalnog stadiona u Surčinu.
Odgovarajući na pitanje šta će biti sa sadašnjim Beogradskim sajmom, Vesić je naveo da je sasvim sigurno da će Hala 1 biti sačuvana, jer je ona pod zaštitom države, s obzirom da je to prva hala napravljena tehnologijom prednapregnutog betona.
Građevinski inženjer i konstruktor Branko Žeželj bio je odlikovan međunarodnim priznanjima za model jedinstvene rebraste kupole Hale 1 Beogradskog sajma.
Vesić je rekao da će ta hala dobiti drugu namenu u budućnosti i da će o tome odlučivati država ili lokalna samouprava, u zavisnost od toga kome će pripasti.
Inače, ta hala sada pripada Republic, dodao je ministar.
“Da li će biti za događaje iz kulture, sporta ili druge, to još ne znamo, ali u svakom slučaju ta hala će biti očuvana jer je istorijski kulturno – istorijski spomenik, dok ostale nisu”, naveo je Vesić.
Kaže i da sajam nikako ne može da bude smešten u centar grada, zbog saobraćajne gužve koja se stvara tokom održavanja određenih sajamskih manifestacija.
On je naglasio da dobijanjem prilike da Beograd bude domaćini jedne ovako prestižne manifestacije, obavezuju Srbiju da radovi na izgradnji sajma moraju da budu ubrzani i da on mora biti završen pre 2027. godine.
“Rok je sada jasan, sajam mora biti završen pre 2027, jer će Srbija od 15. maja do 15. avgusta 2027. biti centar poslovnog sveta i to je velika šansa za našu zemlju” , rkeao je Vesić Tanjugu.
Ističe da će se novi sajam nalaziti na prostoru koji je saobraćajno odlično povezan, preciznije između beogradske obilaznice i autoputa “Miloš Veliki”, u blizini Aerodroma Nikola Tesla.
“Izgradnjom brze saobraćajnice Surčin- Novi Beograd, ne samo da smo skratili put za 10 kilometara i omogućili bržu povezanost u tom delu, stvorili smo i uslove za brži dolazak ljudi i na Ekspo, ali i na novi Nacionalni stadion, kao i do svih drugih objekata koji će biti građeni u njihovoj blizini”, kazao je Vesić.
On je naveo da će na prostoru predviđenom za Ekspo biti izgrađena i sva neophodna infrastruktura.
“Ovo nije samo izgradnja sajma i Nacionalnog stadiona, ovim se trasira put u pravcu u kome će se dalje Beograd razvijati”, naglasio je Vesić.
Ministar je podsetio da na Novom Beogradu 60-tih godina prošlog veka osim močvare, jednog puta koji je vodio ka Zemunu i zgrada SIV-a i bivšeg Centralnog komiteta, kao i palate Ušće, nije postojalo ništa više.
“Znači, svuda se prvo prave javni objekti, a onda se oko njih grade rezidencijalni, kao i objekti obrazovanja… i to je praktično put kojim se jedan grad širi. Tako da ćemo jednog dana imati razvijen Beograd u pravcu novog sajma i Nacionalnog stadiona. Čitav onaj prazan prostor koji sada imate duž saobraćajnice Surčin – Novi Beograd biće popunjen i grad će se širiti u tom paravcu”, istakao je Vesić.
Na pitanje da li će izgradnja stadiona i sajma biti stimulans za privredu, ministar je istakao da je svako javno ulaganje u građevinsku industriju dodatni stimulans.
“Svaki dinar uložen u građevinsku industriju se multiplicira tri puta u bruto domaći proizvod, jer vi tada angažujete više ljudi, više ih plaćate, a plaćate i materijale. Ove javne radove nameravamo sprovesti u narednom periodu kako bi podigli građevinsku industriju koja je, inače, kao i svuda u Evropi i u Srbiji u krizi”, kazao je Vesić.
On je podsetio i da se prvi sajam u Beogradu izgrađen 30-tih godina prošlog veka nalazio na mestu sadašnjeg Starog sajmišta i da je taj deo tada bio periferija grada.
To mesto je tokom Drugog svetskog rata bilo mesto stradanja, gde je više stotina ljudi izgubilo živote, pa tu nisu mogle biti nikako nastavljene sajamske aktivnosti, zbog čega je, kako kaže Vesić, država odlučila da u posleratnom periodu izgradi novi sajam na mestu gde se on sada nalazi.
“Mesto gde je odlučeno da se tada izgradi sadašnji sajam je tada takođe bila periferija, jer u tom trenutku niste imali ni jednu izgrađenu zgradu između bivše železničke stanice i fabrike šećera, odnosno sadašnje stare šećerane”, kazao je Vesić.
On je naveo i da su se sada vremena promenila, da taj deo grada više nije periferija i da prvenstveno zbog saobraćajne gužve koja se stvara sadašnji sajam mora da se izmesti.
“Ljudi namenski dolaze na sajmove i zato je potrebno da postoje dobre pristupne saobraćajnice. Zato će novi sajam biti povezan vozom, a vozom će biti povezan i aerodrom i novi stadion u Surčinu”, kazao je ministar Tanjugu.
Dodao je da je planirano i beogradski metro da stigne do novog sajma i stadiona, ali ne sa te strane, a u početku će do tamo ići BG voz i prva linija koja će se raditi od Zemuna prema Surčinu, koja će obuhvatiti centar Surčina, Nacionalni stadion i aerodrom, i u drugoj fazi preko reke Save ona će preći do Obrenovca.
To je prva linija BG voza, a sa metroom će moći da se priđe sa druge strane od Bežanije, kada bude urađena treća linija metroa.
indeksonline.rs/Tanjug