spot_imgspot_img
Subota, oktobar 18, 2025
spot_imgspot_img

Načitanije ove nedelje

Uloga medija u podizanju ekološke svesti – između izveštavanja i odgovornosti

Mediji u Novom Pazaru poslednjih godina sve više pišu o ekologiji, ali pitanje je da li rade dovoljno da pomognu građanima da promene svoje navike. Stručnjaci smatraju da novinari imaju ključnu odgovornost u podizanju svesti.

„Građani jesu svesni problema, ali i dalje nedostaje konkretno znanje o tome kako pojedinac može doprineti. Ljudi često ne znaju da pravilno odlože otpad ili da racionalno koriste energiju“, kaže profesorka biologije Azra Gicić.

Lokalni novinari ističu da žele da budu saveznik javnosti. „Naša uloga nije samo da prenesemo vest o požaru na deponiji, već i da pratimo šta vlast radi i da promovišemo pozitivne primere. Tek kada ljudi vide da reciklaža daje rezultate, oni su spremni da se uključe“, kaže novinar portala „Sandžak Danas“.

Ekološki aktivista Haris Ibrahimović smatra da se mediji često bave ekologijom samo u kriznim situacijama. „Kada izgori deponija, svi pišu o tome. Ali kada treba mesecima izveštavati o reciklaži ili obnovljivim izvorima, to retko ko radi.“

Stručnjaci predlažu stalne emisije i rubrike posvećene ekologiji. „Ako o ovim temama govorimo samo povremeno, svest se neće promeniti. Mediji moraju da budu stalni podsetnik i edukator“, ističe dr Adnan Šemsović.

Indeksonline.rs

Najnovije

spot_imgspot_img

Najnovije