„Od bajke do klikova/ Kako mediji oblikuju dečji svet“, naziv je debate koja je održana u okviru Dečje nedelje, sa idejom organizatora da najmlađima dočara svet novinarstva u eri modernih tehnologija. Debata je održana u Regionalnom centru za profesionalno usavršavanje zaposlenih u obrazovanju.

„Potrudili smo se da predstavnicima parlamenata osnovnih škola dočaramo razliku između prave i lažne vesti, naučimo ih šta je klikabilno novinarstvo i kako da izbegnu put do lažnih vesti. Mediji oblikuju svest mladog čoveka, utiču na vaspitanje i odrastanje. Zato želimo da ukažemo na dobre i loše strane profesije i sve ono vredno posebne pažnje“, kazala je ovom prilikom novinarka Amela Bajrović.

Iz Udruženja psihologa Novi Pazar šalju najmlađima jasnu poruku, da odabir sadržaja jasno utiče na njihovu svest.

„Medji sa psihološkog aspekta oblikuju dečju svest a naš zadatak je da objasnimo na koji način se to, uz preplitanje pozitivnih i negativnih uticaja, savremenih i i tradicionalnih medija dešava. Ideja je da kroz interakciju dođemo do zaključka kako je moguće zaštititi se od negativnih uticaja koje mediji imaju na najmlađe, razvijati medijsku pismenost kod dece i kako selektivno pristupati sadržaju na društvenim mrežama“, poručila je Marija Tiosavljević iz Udruženja psihologa.