Fejsbuk je zatražio od velikih američkih banaka da podele podatke o klijentima kako bi razvili nove usluge na platformi za razmenu poruka Mesindžer, piše američki list Vol strit žurnal.

Podaci uključuju informacije o bankovnim transakcijama, stanju računa kao i lokaciji gde je određena kupovina obavljena. Izvor agencije AFP je to potvrdio, navodeći da su u pitanju banke Čejs, JPMorgan, Sitibank, Vels Fargo i USBankorp.

Za AFP u Fejsbuku navode da od banaka nisu tražili podatke o transakcijama.

“Poput mnogih onlajn kompanija sa tržišnim modelom poslovanja mi postajemo partneri sa bankama i kompanijama za kreditne kartice kako bismo ponudili usluge kao što su ‘čet’ za klijente ili upravljanje nalogom”, tvrde u Fejsbuk kompaniji.

Sa impresivnim brojem od 1,3 milijarde korisnika, cilj Fejsbuka bio je da uvede još funkcija na svoju platformu. Navodno bi na taj način platforma bila posrednik između banke i klijenta.

“Ideja je bila da razmena poruka sa bankom može biti bolja nego poziv na čekanju putem telefona – dok je ova opcija u potpunosti izborna”, navodi se u saopštenju Fejsbuka.

Međutim, portparolka banke JPMorgan Patriša Veksler uputila je na izjavu datu Vol strit žurnalu.

“Mi ne delimo podatke naših klijenata o transakcijama sa drugim platformama, stoga smo morali da kažemo ‘ne’ nekim stvarima kao rezultat toga”, rekla je Veksler.

Vest je izazvala negodovanje na društvenim mrežama upravo zbog prethodnog iskustva korisnika kada Fejsbuk nije čuvao njihove privatne informacije.

Postavlja se pitanje zašto bi korisnici koristili Fejsbuk za upravljanje finansijama kada svaka banka ima aplikaciju. Fejsbuk u svojoj izjavi navodi da Mesindžer može da bude od pomoći preduzećima da prate informacije kao što su bilansi, računi ili datum isporuke.

“Ne koristimo ove informacije ni za šta drugo osim da omogućimo ovakva iskustva – ne za oglašavanje ili nešto slično. Najbitniji deo ovakvih partnerstava je čuvanje tuđih informacija”, navode u Fejsbuku.

Ipak, partnerstvo sa bankama i finansijske usluge na Mesindžeru nisu novina. Fejsbuk u partnerstvu sa Amerikan ekspresom dozvoljava korisnicima da kontaktiraju predstavnike ove kompanije preko Mesindžera. Takođe, prošle godine Fejsbuk je u dogovoru sa Pejpalom omogućio korisnicima da šalju novac preko ove platforme. Takođe, vlasnici kreditne kartice Mastercard mogu da naručuju onlajn preko Mesindžera.

Ova društvena mreža sada slabo profitira nakon dugogodišnjeg brzog tempa rasta. Njihove akcije opale su nakon objavljivanja lošeg kvartalnog izveštaja, te sa sobom odnele preko sto milijardi dolara. Ipak, akcije ove društvene mreže malo su se stabilizovale i porasle za 4,4 odsto na 185,69 dolara u ponedeljak.


Dojče vele