BEOGRAD – Povodom navoda predsednice Vlade Srbije Ana Brnabić da kompanija SBB ne poštuje Zakon o elektronskim medijima i nadležno regulatorno telo RATEL, kao i da ona konkretno ne može da uvede Telekom provajdera u svom stanu, United Grupa u okviru koje posluje SBB odgovara da Telekom može da uvede svako domaćinstvo koje već ima SBB.

U saopštenju dostavljenom medijima United grupa negira navode premijerke i dodaje da se domaćinstva koja nemaju taj izbor nalaze na području gde je Telekom kupio kablovske operatore.

Kako navode takav je slučaj u mnogim gradovima i opštinama, a premijerki će, kažu, ukoliko bude želela, poslati spisak “zabranjenih opština za SBB”, dok za početak upućuju na Gornji Milanovac, gde, kako tvrde, “lokalni moćnici iz Srpske napredne stranke zabranjuju da SBB uopšte pristupi potrošačima”.

United grupa tvrdi da premijerka u bilo kom trenutku može da uvede Telekom provajdera, jer ova grupa ne može da spreči takvu odluku, niti bi to radila s obzirom da se zalaže za slobodno tržište.

Kompanija smatra da je neobično da premijerka United Grupi spočitava “sivu zona” poslovanja i tvrdi da je u svakom trenutku od 2003. imala državne revizore, a kao dodatnu kontrolu i međunarodne revizorske kuće.

“Svake godine smo dobijali potvrdu o redovnosti našeg poslovanja, uključujući i sve poreze koji su na vreme plaćeni. Ako Vlada na čelu sa Anom Brnabić ima nameru da nam nešto retroaktivno naplati, jer poručuje da ne plaćamo dovoljno, to će svakako biti poruka svim stranim investitorima i insitucijama u Srbiji i Evropskoj Uniji. Kompanija United Grupa plaća sve što je predviđeno zakonom, više od toga ne možemo, jer bi bilo nezakonito”, navodi se u saopštenju.

Brnabić je juče odgovarajući na pitanje narodnog poslanika Marijana Rističevića o radu kompanije SBB ukazala da u državi u kojoj tvrde da postoji “cenzura i monopol”, SBB ima 51 odsto tržišta distribucije medijskog sadržaja u Srbiji.

“U mom stanu, ja ne mogu da imam Telekom. Mogu samo da imam SBB. Nemam mogućnost izbora, kao i mnogi građani u našoj zemlji, a to je zahvaljujući načinu kako je SBB ušao na tržište, kako je u to vreme radila siva ekonomija, kako je tada taj operater bio podržavan od političkih elita i kako je to bilo legalizovano bez dinara”, rekla je Brnabić.

Brnabić je pored ostalog ukazala da Telekom Srbija drži oko 36 odsto, a Pošta Srbija oko četiri odsto tržišta distribucije medijskog sadržaja u zemlji i upitala kako je moguće da Telekom Srbija sa manjim procentom distribucije medijskog sadržaja plaća tri puta veću naknadu od SBB-a.