BEOGRAD – Sportski auto i karting savez Srbije (SAKSS) postaće moćna kuća našeg automobilizma, a srpski vozači imaće velike šanse da se takmiče u F1 i WRC nadmetanjima, sve to kada se uvede potpuni red, organizacioni maksimum i potpuna transparentnost trošenja svakog dinara.

Ovo u intervjuu za UCENTAR obećava Dragan Simić, kandidat za predsednika SAKSS-a. Simić je, inače vlasnik 14 titula šampiona države, više zlatnih kaciga i jedne dijamantske, kao najvećeg priznanja u auto sportu.
o Gospodine Simiću, iz pouzdanih izvora smo saznali da ste posle dužeg vremena ponovo kandidat za predsednika SAKSS-a.

– Da to je tačno. Na nagovor mlađih takmičara koji su saznali šta sam sve učinio za SAKSS za vreme mog mandata pre više godina pristao sam da se ponovo kandidujem za tu funkciju.

Da li je tačno da je za vreme tadašnjeg mandata naš savez postao član CEZ-a (takmičenja u okviru centralnoevropske zone):

– Da. Tada je to izazvalo buru među pojedinim funkcionerima jer su nas svi svrstavali u istočnoevropsku zonu gde su bili Turska, Grčka, Rumunija, Moldavija itd. Međutim ja sam video budućnost auto sporta preko CEZ-a, i pokazalo se da sam bio u pravu. Mnogi naši takmičari su preko CEZ takmičenja sticali iskustva takmičeći se sa takmičarima razvijenijih zemalja, da bi kasnije postali Evropski šampioni poput Duce Borkovića i Nikole Miljkovića. Danas na bilo kom takmičenju CEZ-a, naši takmičari su na pobedničkim postoljima. Pored gore navedenih tu su Zoran Kastratović, Mikica Vesnić, Filip Jenić koji je već prešao na formulu 4, kao i mladi šampioni u kartingu Dobrota i Petrović. Na bilo koje takmičenje u okviru CEZ-a gde se pojave, naši takmičari su na pobedničkom postolju u jakoj konkurenciji takmičara iz bogatijih država Mađarske, Italije, Austrije, Slovačke, Češke, Slovenije…

Pričate o međunarodnim takmičenjima. Kako SAKSS ostvaruje kontakt prema FIA?

– Licence i prijava međunarodnih takmičenja idu preko AMSS. I do sada nije bilo problema. Pogotovo što je sada na čelu Dejan Stojić koji je i sam bio takmičar i razume tu problematiku.

Koji je glavni razlog što ste se prihvatili kandidature?

– Glavni razlog je anarhija i nenamensko trošenje sredstava u SAKSS-u.

Kako to mislite?

– Pa na primer samo prošle godine SAKSS je prihodovao skoro 76 miliona dinara, a SAKSS je završio sa gubitkom od skoro 3 miliona dinara, uz samo 2 zaposlena i troškove materijala i energije od skoro 8 miliona dinara, i troškove zarada od takođe blizu 8 miliona dinara, što po zaposlenom iznosi prosečno 328.125 dinara.

Prilično jake plate za obične službenike i savez sa gubicima. Da li ste sigurni u to?

– Da. To su podaci iz završnog računa koji je dostavljen svim članicama SAKSS-a.

Šta planirate da uradite ako budete izabrani?

– Kao prvo da uvedem red i da se putem nameštenih i nepotrebnih javnih nabavki krade novac iz SAKSS-a. Zatim da se posvetim pomoći mladim takmičarima. Želim da brzo dobijemo našeg takmičara u F1 i WRC takmičenjima.Imamo potencijal, potrebno je da se SAKSS i država uključe u taj projekat. Takođe cilj mi je da imamo svoju karting stazu i pistu za kružne trke na kojima se mogu organizovati evropska i svetska takmičenja. Terene za Rally imamo ali podršku i pravi pristup tome nemamo. To mora da promenimo. Hrvati imaju daleko lošije uslove ali dobrom organizacijom i lobiranjem, ovog vikenda organizuju Rally za svetski šampionat.

ucentar.rs/foto: privatna arhiva/printskrin/ilustracija